به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد ، زارع زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در جلسه  دیدار با مدیر کل امور زندان های استان یزد گفت: سیاست جمهوری اسلامی در حوزه سیاست خارجی مبتنی بر ترسیم استراتژی فرهنگی با رویکرد توسعه مراودات اجتماعی و سیاسی با کشورهای همسایه است.

وی در ادامه با تاکید بر فرهنگ و آموزش به عنوان اصلی اساسی و تأثیرگذار در این زمینه تصریح کرد: هر فعالیت فرهنگی باید برگرفته از آموزش باشد تا بتواند نقش کلیدی و اثرگذار خود را ایفا کند.

وی بر لزوم توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی اتباع خارجی در کاهش آسیب های اجتماعی آنها در کشور اشاره نمود  و آمادگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی را در اجرای اینگونه برنامه ها برای مددجویان در زندان اعلام کرد.

در ادامه احمدی مدیر کل زندان های استان بستر اصلاح و تربیت و رفاهیات را برای اتباع خارجی در زندان ها همانند سایرین یکسان دانست و ایجاد اشتغال و حرفه آموزی را از جمله اقدامات انجام گرفته در این راستا برشمرد

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای زندانیان اتباع خارجی متناسب با فرهنگ و مذهب آنها خواستار همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی در این خصوص شد.

ایشان افزود که اکثریت مجرمین اتباع خارجی در زندان ها ، اتباع خارجی غیرمجاز می باشند که به صورت غیر قانونی در کشور اقامت دارند .

در پایان مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اظهار امیدواری نمود بسیاری از مشکلات را می توان از طریق تعامل و همدلی دستگاههای اجرایی استان حل نمود. 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا