فرماندار يزد با مديركل جديد كتابخانه هاي عمومي استان ديدار كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، محمود شاكري شمسي در ديدار با مديركل جديد كتابخانه هاي عمومي استان يزد كه با حضور معاونين سياسي و اجتماعي و برنامه ريزي،‌اداري و مالي فرمانداري انجام شد، با بيان اينكه موضوع كاهش سرانه مطالعه در جامعه به عنوان يك بحث اجتماعي، تك عاملي نيست افزود: اداره كل كتابخانه هاي عمومي استان در دوره مديريت جديد خود بايد در كنار ديگر وظايف خود زمينه آشتي مردم به ويژه جوانان با كتاب و كتابخواني را فراهم نمايد.

فرماندار يزد با اشاره به افزايش هزينه هاي چاپ كتاب در سال هاي اخير اظهار داشت: قطعاً گراني كتلاب يكي از عواملي كه در كاهش سرانه مطالعه تأثيرگذار است كه مي توان با پرداخت بخشي از هزينه ها در قالب يارانه در اين راستا اقدامات مؤثري را انجام داد.

رئيس انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان يزد از متناسب نبودن فضاي فيزيكي كتابخانه ها وعدم تأليف و چاپ كتب تخصصي به عنوان عوامل مهم در كاهش سرانه مطالعه ياد كرد و گفت: متأسفانه در استان و شهرستان يزد يك كتابخانه ي تخصصي وجود ندارد وتنها كتابخانه نابينايان به صورت نيمه تخصصي داير است.

وي با تأكيد به اينكه فرمانداري يزد آمادگي هر گونه همكاري براي معرفي يزد به عنوان " پايتخت كتاب ايران" را دارد تصريح كرد: عنوان پايتخت كتاب ايران به عنوان يك برند ارزشمند است ، ولي بايد هدف نهايي افزايش شاخصهاي كمي و كيفي مربوط به حوزه كتاب و كتابخواني باشد.

فرماندار يزد اضافه كرد: متأسفانه در شرايط حاضر با گسترش اينترنت و شبكه هاي اجتماعي در بين مردم ميل به مطالعه در مردم كاهش يافته است.

شاكري شمسي در پايان با بيان اينكه برقراري ارتباط و تعامل سازنده با برخي از دستگاه هاي مرتبط توسط اداره كل كتابخانه ها مهم و ضروري است افزود: مثلاً شهرداري ها با پرداخت نيم درصد سهم كتابخانه ها نقش مؤثر و سازنده اي را در پيشبرد اهداف اين اداره كل دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه فرهنگی فرمانداری یزد نسبت به حوزه کتاب و کتابخانه‌ها، اظهار داشت: عضویت فرمانداری یزد در نهاد کتابخانه‌ها، حاکی از احترامی است که به کتاب و مطالعه قائلند و حمایت‌های مجموعه فرمانداری از طرح‌ها و برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان شاهدی بر این مدعا است.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف کتابخانه‌ها در دوره مدیریت جدید، ایجاد انگیزه بیشتر در همکاران این مجموعه است تا این امر سبب ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر کتابخانه‌ای به اعضا و مراجعان شود.

دوست فاطمی‌ها افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مهم و اصلی ما، ارائه تصویری مطلوب و روشن از چهره فرهنگی و مردم کتاب دوست یزد به سراسر کشور است تا بتوانیم از این طریق، در راستای انتخاب یزد به عنوان "پایتخت کتاب ایران" قدم مثبتی برداریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به نقش مؤثر و حیاتی خیّران نیک‌اندیش در توسعه و بالندگی کتابخانه‌ها، بیان داشت: باید تلاش کنیم نگرش خیّران را از بحث کتابخانه‌سازی صرف به تجهیز و تأمین هزینه‌ کتابخانه‌های موجود معطوف کرده و از این ظرفیت عظیم در راستای بهسازی، تجهیز و کیفیت‌بخشی به فضاهای موجود، استفاده کنیم.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا