به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در آستانه سال نو و نزدیک شدن ایام سفرهای نوروزی و با توجه به اهمیت آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در بخش گردشگری جهت ارائه خدمات بهتر ، طرح توانمند سازی نیروی انسانی و فعالان حرفه ای بخش گردشگری و نیروهای انسانی مرتبط با این بخش همزمان با سراسر کشور در یزد اجرا می شود.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  استان یزد در این خصوص گفت:این دوره ها از اواخر بهمن ماه آغاز و تا شانزدهم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: دوره های بازآموزی به صورت رایگان برگزار می شود و در پایان به فراگیران دوره های مختلف گواهینامه آموزشی متناسب با فعالیت هر فرد اعطا خواهد شد.

فاطمی در ادامه اظهار داشت: ازعناوین آموزشی این دوره ها می توان به  اخلاق حرفه ای گردشگری، بازاریابی و فروش الکترونیک، قوانین گردشگری، مهارتهای فردی و ارتباطی ، نحوه برخورد با گردشگران ، شناخت صنعت گردشگری و ...  اشاره کرد که رانندگان وسایط نقلیه، پلیس انتظامی، مدیران داخلی هتلها، راهنمایان طبیعت گردی و ایرانگردی و جهانگردی، عوامل اجرایی و اعضاء ستاد هماهنگی خدمات سفر، دهیاران روستاهای هدف گردشگری و دیگر فعالان عرصه گردشگری از این دوره ها بهره می گیرند.

امید است که با حمایت و شرکت کلیه بخشهای دولتی و خصوصی مرتبط با گردشگری و آموزشهای لازم گامی موثر در روند رشد گردشگری استان برداشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا