استاندار یزد گفت: در عرصه رسانه و پیشرفتهای مربوط به تکنولوژی ارتباطی، به هیچ وجه منع پاسخگو نیست و ما را از آسیبها مصون نمی دارد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد ميرمحمدي" در مراسم تكريم و معارفه مديران كل سابق و جديد سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي – مركز يزد كه صبح چهارشنبه 29 بهمن ماه و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و حجه الاسلام و المسلمین موسوي مقدم معاون امور مجلس و استانهاي صدا و سيماي کشور در اين مركز برگزار شد، صدا وسيما را تأثيرگذارترين رسانه كشور در همه ابعاد دانست و با اشاره به فرموده حضرت امام خميني(ره) كه صدا و سيما را دانشگاه معرفي كردند گفت: صدا و سيما دانشگاهي است كه همه دانشجوي آن هستند و به همين دليل حساسيت و تأثيرگذاري آن زياد است و اگر در دانشگاه، تعدادي گزينش شده وهمسن و سال و در يك سطح و سطوح آموزشي وارد مي شوند، در دانشگاه صدا وسيما همه حضور دارند.
استاندار يزد با بيان اين امر كه همه اين مباحث به آموزش نياز دارد خاطر نشان نمود: همه افراد نياز به تغذيه فكري و روحي دارند و اين هنر عزيزاني است كه در صدا وسيما خدمت مي كنند و با هماهنگي و همدلي برنامه ومطلب تهيه مي كنند و به دانشجويان اين دانشگاه ارائه مي دهند و ظرافت كار در صدا و سيما در اين است كه بايد براي هر قشر و سليقه اي، خوراك فكري متبوع را آماده كند.
وي دشواري كار صدا و سيما را در اين امر بيان نمود كه بايد بتواند همه انتظارها را پاسخ دهد و توقعات همه گروهها و طيفها و قشرها و طبقات مختلف از روستايي تا شهري را برآورده نمايد و اين سوال ايجاد مي شود كه چگونه مي شود رضايت مردم را در رابطه با صدا و سيما به دست آورد ؟
عالي ترين مقام اجرايي استان ابراز داشت: صدا و سيما تنها در قبال يك قشر و يك طيف خاص مسئوليت ندارد بلكه در قبال تك تك كساني كه بيننده و مخاطبش هستند مسئول است و واقعيت امر اين است كه ممكن است بخشي از برنامه هاي صدا و سيما مورد پسند گروه يا قشري قرار گيرد و يا عكس آن رخ دهد، بنابراين اين آمادگي در همه عزيزاني كه در صدا وسيما هستند بايد وجود داشته باشد كه هم بعضي مسائل را تحمل كنند و هم انتظاراتي كه از برنامه هايشان در جامعه طرح مي شود را مد نظر قرار دهند و در راستاي پاسخگويي به اين انتظارات بكوشند.
استاندار يزد سپس با اشاره به اين مطلب كه " كار در حوزه صدا و سيما و مباحث فرهنگي و اجتماعي در استان يزد نسبت به مناطق ديگر، دشواري بيشتري دارد و در چند مورد رسالت سنگين تري به دوش فعالين اين عرصه هاست" خاطر نشان نمود: يكي از اين موارد، بحث برند دارالعبادگي و دارالعلم بودن يزد است واين امر را بايد نه تنها حفظ كنيم بلكه بايد بتوانيم گسترش دهيم و بدانيم كه دارالعباده بودن چه ويژگيهايي دارد و چگونه مي خواهيم اين ويژگيها را هم در خودمان تقويت كنيم و هم به ديگران ارائه دهيم تا تأثيرگذار شويم؟
ميرمحمدي تصريح كرد: ما از يكطرف با جامعه اي متكثر روبرو هستيم كه انواع و اقسام ايده ها و آرمانها و خواستهاي متعدد دارد و از طرف ديگر با تحولات و دگرگوني هاي دنيا در عرصه هاي مختلف ديجيتالي و الكترونيكي و سيستمهاي نرم افزاري و سخت افزاري مواجهيم و مسلم است كه در اين عرصه ها، هرگز منع به عنوان يك راه حل كارا موثر نبوده است چرا كه اگر با اعمال منع به نتيجه رسيده بوديم، الان نبايد با وضعيت اينچنيني مواجه مي شديم، بنابراين شيوه را بايد تغيير دهيم.
استاندار يزد با طرح اين سوال كه "چه زمان به اين تجزيه و تحليل خواهيم رسيد كه اگر شيوه اي را كه عمل مي كنيم نتيجه نداد، آن شيوه را تغيير دهيم؟" گفت: بايد روشي را انتخاب كنيم كه تأثيرگذار باشد و هدفمان را محقق نمايد، بنابراين بايد مسيرهايي را دنبال كنيم كه بتواند محتوايي را عرضه كند كه جذابيت داشته و گرايش ديگران به آن زياد شود و همه بدان علاقمند شوند و در عين حال نشاط و شادابي و سرگرمي سالم و موارد رشد دهنده و نه تخريب كننده نيز در آن وجود داشته باشد.
وي با بيان اين امر كه " اگر دائم بگوييم كه دشمن در حال نفوذ كردن است تا ما را بي هويت كند، مگر مشكل حل مي شود؟ " تصريح نمود: بايد روشهايي را برگزينيم كه خود و جامعه را از آسيبها مصون كنيم و با توجه به گسترش روز افزون تكنولوژي و وسائل ارتباطي كه روزبروز و با سرعتي شتابنده در حال گسترش است، راهي بيابيم كه از اين تهديدها در امان باشيم.

عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: در بحث هايي كه با وزير محترم ارتباطات و فناوري اطلاعات در سفر اخیر به یزد داشتيم، يكي از مواردي كه بعنوان ضرورتهاي استان و كشور به آن پرداختيم اين بود كه هر دانش آموز علاقه دارد تا از وسایل ارتباطی نوین مثل تبلت استفاده کند که امروزه به عنوان وسیله كار، پيشرفت، علم و ترقي او محسوب می شود و فقط یک وسیله سرگرمي نيست و چرا ما نباید ازاین وسیله استفاده مطلوب نماییم؟ و چرا نباید به آن به عنوان يك وسيله كه مي تواند براي پيشرفت باشد نگاه نكنيم؟ و چه باید بكنيم که بچه هايمان با محتوي ونرم افزارهايي كه آنها برايمان طراحي مي كنند مشكل پيدا نكنند؟
وی افزود:لازمه این امر اين است كه ما بتوانيم لپ تاپ هايي، با قيمت پايين تر تهيه كنيم و در اختيار دانش آموزان قرار دهيم و نرم افزارهاي مناسبی را با محتوی و طراحی بومی و غنی از فرهنگ خود در آن بارگزاری کنیم و در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا زمینه سازی آشنایی آنها با محتواي بومي و نرم افزار طراحی شده توسط خودمان وهمچنین مجموعه ارزشها و آرمانهاي ملی و دینی و اخلاقي خود را در وجودشان فراهم آوریم.
استاندار یزد در ادامه به عرصه های مختلف فرهنگ وهنر بومی، ملی و دینی ایران زمین و استان یزد اشاره کرد و با بیان این نکته که "ما از يكطرف به مردم و جوانان با استعدادمان می بالیم و از طرف ديگر نگران آسیبها و هجمه ها هستيم" خاطر نشان نمود: بياييم توانمنديها و پتانسيلهاي دروني جوانان را در عرصه خلاقيت و نوآوري تشويق و ترغيب كنيم و به بار بنشانیم و باور کنیم كه جوانان ما كمتر از جوانان دیگر کشورها نيستند و من به شخصه اعتقاد دارم با تکیه بر توانمندی ها و ظرفیتهای جوانان مان، هرمشكلي قابل حل است و با هر موضوعي مي توان مقابله كرد.
میرمحمدی سپس با طرح این سوال که"چگونه در دوران طاغوت و در آن محیط فاسد، جوانان ما با روحیه انقلابی و دینی رشد کردند؟ " گفت: امروز هم باید جوانان را به میدان بیاوریم و تشويق و ترغيب كنيم و به آنان بها بدهیم و زمینه را برای ایده پردازی و ایفاء نقش موثر در جامعه برای این عزیزان فراهم کنیم وبدیهی است که صدا و سیما در این زمینه نقش موثری می تواند ایفاء کند.
وی در پایان ظرفیتهای موجود در صدا و سیمای مرکز یزد را خوب توصیف کرد و با اشاره به نقش نیروی انسانی در این سازمان، همدلی و همراهی پرسنل این نهاد را در امر پیشبرد برنامه ها موثر دانست و ضمن تشکر از " سید حسن آسایش" مدیر کل سابق صدا و سیمای مرکز یزد، برای " احمد پهلوانیان " مدیر کل جدید این مرکز آرزوی توفیق و سربلندی نمود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا