یک شرکت خودروساز قدیمی از طراحی سیستمی جدید خبر داده که در آن خودروها به طرز حیرت انگیزی با یکدیگر در ارتباط هستند.

  به گزارش  مهر، اساسا شرکت خودروسازی ولوو به دو دلیل در دنیا شهرت دارد: ایمنی و ساخت خودروهایی که انگار برای بارکشی تولید شده اند! هرچند ممکن است اینگونه به نظر برسد که این خودروساز در سالهای اخیر محصولاتی جذاب تر تولید کرده باشد اما فاکتور ایمنی را همچنان در عالی ترین سطح دنبال می کند.

در تازه ترین ابتکار عمل این شرکت، سیستم شبکه ای طراحی شده است که در آن خودروها این امکان را خواهند داشت تا درباره وضعیت جاده و خیابان اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند.

برخلاف ایده هایی که تاکنون درخصوص تبادل اطلاعات خودرو به خودرو از سوی سایر شرکت ها و دانشگاه ها ارایه شده – که تمرکز آنها بر روی بهبود جریان ترافیک است- پروژه شبکه ای ولوو متمرکز بر تبادل اطلاعات میان خودروها درباره شرایط جاده از طریق شبکه اطلاعات ابری است.

با استفاده از این سیستم جدید همواره جریانی از گزارش ها حاوی اطلاعات ارزشمند و سریع از شرایط جاده و خیابان آماده ارسال به سایر خودروهای مجاور است تا رانندگان آنها در صورت نیاز بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

محققان ولوو برای بررسی درستی عملکرد این سیستم جدید در نظر دارند که در روزهای آتی آزمایش واقعی با استفاده از ۵۰ تا یکهزار دستگاه خودرو در شهرهای اسلو و گوتنبرگ انجام دهند.

درصورتیکه نتایج این آزمایش با موفقیت همراه شود چندان دور از انتظار نخواهد بود که در سالهای آینده این فناوری جدید جنبه کاربردی پیدا کند.

خودروسازی ولوو هم اکنون براساس چشم انداز ترسیم شده اش حرکت می کند که بر این اساس تا سال ۲۰۲۰ دیگر نباید حتی یک نفر در جریان تصادفات خودروهایی که محصولات این شرکت در آن حضور دارند کشته شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا