معاون برنامه ريزي و اشتغال استاندار يزد گفت : ظرفيت استان يزد براي توليد و صادرات فرش دستباف بسيار بالاست و شايسته است با برگزاري جلسات مشترك با مركز ملي فرش مشكلات اين حوزه مطرح و رفع شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد  عصر چهارشنبه 29 بهمن ماه هشتمين نمايشگاه سراسري و تخصصي فرش دستباف باحضور معاون برنامه ريزي و اشتغال استان يزد، رئيس مركز ملي فرش ايران و رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان يزد در محل نمايشگاه دائمي استان افتتاح گرديد.
معاون برنامه ريزي و اشتغال استان يزد در مراسم افتتاحيه فرش دستباف ايران را يك هنر صنعت دانست و عنوان كرد : فرش دستباف ايران هنوز هم جايگاه نخست را در دنيا دارد و شايسته است در كشور و استان نيز نگاه ويژه اي به اين صنعت شود.
محمدرضا بابايي اظهار داشت : هرچند كه فرش ماشيني وارد بازار مصرف شده است و در توليد فرش ماشيني هم استان يزد حرفهايي براي گفتن دارد اما هويت و جايگاه فرش دستباف در دنيا، كشور و استان هويت و جايگاه ويژه خود را دارد.
بابايي همچنين از انتشار كتاب فرش يزد در حاشيه نمايشگاه تخصصي فرش دستباف استان يزد خبر داد.
در اين مراسم افتتاحيه رئيس مركز ملي فرش ايران، فرش دستباف را سفير فرهنگي ايرانيان دانست و گفت: امروز فرش دستباف ايران ثمرات اجتماعي بسيار زيادي داشته و يكي از صادرات مهم غيرنفتي كشور است.
كارگر همچنين از ثبت جهاني فرش دستباف يزد خبر داد و افزود: اقدامات لازم براي ثبت ملي فرش دستباف اردكان نيز صورت گرفته است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا