فیلم مستند زندگی شهید سید رضا میرحسینی چاهوکی از نخبگان موشکی ایران توسط هنرمندان یزدی  ساخته می شود.
مستند زندگی شهید سید رضا میر حسینی چاهوکی از شهدای جهاد خودکفایی سپاه  است و در این فیلم سعی شده است ناگفته هایی از زندگی این هنرمند شهید را در قاب دوربین ارائه دهیم.
شهید میرحسینی از نوابغ و نخبه های موشکی کشور بود که از یک روستا قد برافراشت وباید با ابزار هنری به خصوص با بهره گیری از ظرفیت های سینما، سخت کوشی، مقاومت، خوش فکری، شجاعت و همت مضاعف این شهید اقتدار را به جامعه، به ویژه نسل جوان و آینده ساز ایران اسلامی معرفی کرد.
 این مستند با نگاهی به زندگی علمی، اجتماعی و فرهنگی هنری شهید میرحسینی به کارگردانی سید مسعود آستانداری از هنرمندان فعال استان تولید خواهد شد.
تولید این فیلم به زودی کلید خواهد خورد و در این فیلم همچنین خانواده، دوستان و همکاران شهید به تبیین فعالیت های علمی، توان فنی و دانش وی در عرصه های مختلف می پردازند.
شهيد سید رضا ميرحسينی چاهوکی در سال 1353 در مزرعه علی‌اکبر خانی از توابع استان یزد به دنیا آمد. وی در سن پنج سالگی مادر خود را از داد. پدرش علاوه بر این که کارمند مخابرات بود در زمینه های فنی و کشاورزی هم فعالیت می کرد. این نخبه علمی از همان دوران کودکی علاقه خاصی به کارهای فنی داشت و کاردستی‌های جالب و جذابش شگفتی مدیر و معلمان مدرسه‌ و اطرافیان را بر می نگیخت. او و پدرش در سال 1358 با کمک هم یک هواپیمای تک نفره ساختند.
سید رضا، دوران ابتدایی و راهنمایی را در دهستان زردین به پایان رساند و برای ادامه تحصیل در رشته راه و ساختمان به هنرستان نعیم‌ آباد یزد رفت سپس تحصیلات خود را در دانشکده فنی شهید صدوقی یزد ادامه داد.
این هنرمند به مدت سه سال در شبکه دو سیما در بخش های دوبلاژ، طراحی صحنه و بازیگری فعالیت کرد. وی همچنین در مجموعه تلویزیونی "ویروس 2000" به کارگردانی فریال بهزاد که در سال 79 از شبکه دو پخش شد در کنار دانیال حکیمی، سیما تیرانداز، محمود جعفری و... نقش آفرینی کرد.
میرحسینی پس از مدتی به علت علاقه به فعالیت در سپاه پاسداران، وارد این ارگان شد. استعداد، تخصص و توانایی او در مسائل فنی به حدی بود که توسط سردار شهید تهرانی مقدم؛ پدر موشکی ایران به همکاری در سازمان جهاد خودکفایی سپاه دعوت شد. تلاش و مهارت سید در این عرصه حساس او را به یکی از یاران نزدیک شهید تهرانی مقدم تبدیل کرد. او که پیش نماز مجموعه هم بود در دوران خدمت خدمات ارزشمندی بجا گذاشت.
از این شهید گرانقدر دو پسر به نام های علی و محمد امین به یادگار مانده است.
شهید سیدرضا میرحسینی چاهوکی 21 آبان ماه 1390 در ایام عید غدیر خم در پی یک حادثه در محل آخرین پروژه موشکی خود در غرب استان تهران به همراه سردار حاج حسن تهرانی مقدم و جمعی از عناصر ممتاز سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران به فیض شهادت نائل آمد. پیکر این شهید هنرمند و نخبه پس از تشیع در یزد و زادگاهش در قطعه شهدای خلدبرین یزد به خاک سپرده شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا