در مراسمی چهارشنبه 29 بهمن ماه در فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) از پیشتازان تئاتر مذهبی در یزد تقدیر و تجلیل شد.

 واحد فرهنگیِ فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) چهارشنبه 29 بهمن ماه طی مراسمی از گروه تئاتر این مجموعه به همراه کارگردان و سایر عوامل (فیلمبردار، هماهنگی، تدارکات و...) تقدیر و تجلیل نمود.

در این مراسم، استاد بمانی؛ از پیشکسوتان عرصه هنر و عضو فعال بسیج هنرمندان یزد پیرامون نقش و اهمیت هنر به ویژه هنر تئاتر به نکات خوب و قابل تأملی اشاره نمود. وی با بیان این کلام مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) که فرمودند: «تئاتر از منبر هم بالاتر است» گفت: تئاتر در احیای معارف دین نقش مهمی دارد. هنر، زبان گویای امروز است و به راحتی می‌شود با هنر مفاهیم دینی را انتقال داد.

این پیشکسوت عرصه هنر خاطرنشان کرد امروز انواع تئاترها در شهر اجرا می‌شود که به اسم مذهب است، اما مذهبی نیست بعضی تئاترها مذهبی است اما حرفه‌ای نیست، برخی نه مذهبی است و نه هنری؛ آنچه تحت عنوان تئاتر زیرزمینی مشهور است. برخی دیگر از تئاترها هم از لحاظ هنری خوب است ولی محتوای کثیفی دارد. بهترین نوع تئاتر کاری است که شما انجام می‌دهید.

بمانی در این برنامه که دو ساعت به طول انجامید از گروه تئاتر فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) تقدیر و تشکر ویژه‌ای نمود و از آن‌ها به عنوان پیشتازان تئاتر مذهبی یزد یاد کرد.

شایان ذکر است در پایان نیز گزیده‌ای از سه تئاتر اجرا شده توسط این گروه پخش شد و جوایزی به رسم یابود به گروه تئاتر فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج)، عوامل و دست‌اندرکاران آن اهدا گردید.

گفتنی است تئاتر «کی حاضره؟ کی غایب؟» و «فتح خون» از جمله کارهای گروه تئاتر فرهنگسرای تخصصی امام مهدی(عج) بود که چندی پیش در یزد اکران شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا