نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی گفت:جوهره انسان خدایی است و برنامه انسان در دنیا حرکت در مسیری است که خداوند متعال برای رشد و تعالی او در نظر گرفته و هرکس در این مسیر گام بردارد مسلما به نقطه مطلوب خواهد رسید.

 

آیت الله ناصری با اشاره به آیاتی از قرآن مجید به احوال انسانها در روز قیامت اشاره کرد و افزود:همه ما باید از همین امروز به این بیندیشیم که برای آخرت خود چه از پیش می فرستیم و تقوای الهی بهترین زاد و توشه برای اخرت است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نزدیک شدن ایام فاطمیه اشاره کرد و افزود: تا به حال مردم حق این ایام را ادا کرده اند و انشاالله در ادامه هم ادا می‌کنند

 

وی خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) بر همه بندگان حق دارند، ایشان انتخاب شده از طرف خدا برای اینکه مادر امامت و پشتیبان رسالت باشند

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) از طرف خداوند انتخاب شدند که نور اول و آخر این هستی باشند و عظمتی خداوند به این بزرگوار عطا فرموده که به هیچ کسی عطا نکرده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: زنان و مادران ما در سیره آن بزرگوار دقت کنند و با شناخت آن حضرت، ایشان را الگوی زندگی خود قرار دهند.

 

ناصری ادامه داد: حضرت زهرا(س) از همه جهات برای همه مردان و زنان ما الگو هستند و سفارش می کنم در ایام فاطمیه اول و دوم، آن طور که می‌توانیم مجالس و محافلمان را طوری برنامه‌ریزی کنیم که شان آن حضرت را حفظ نماییم.

 

امام جمعه یزد به فرا رسیدن روز روحانیت و دفاع مقدس نیز اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای تاریخ اسلام تا به الان کسانی که در خط مقدم دین و خدمت به جامعه حرکت می‌کردند، علمای دین بودند که همیشه نگران دین و مردم بودند و در همه صحنه‌ها، ائمه ما پیش قدم بودند و بعد از آنها هم علما و بزرگان در مسیر احیای مکتب اهل بیت(ع) و اسلام پیشقدم بودند

 

شهدایی که از علما و طلاب در طول تاریخ جان خود را فدا کرده اند، نمونه بارز این گفته است، از جمله این افراد، شهید محلاتی بود که از پیروان راستین امام خمینی(ره) بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: شهید محلاتی از شجاعت بالایی برخوردار بود و در دوران مبارزات انقلاب تاثیر بسیار زیادی داشتند.

 

وی در ادامه به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری و مطرح کردن درخواست دیدار مردم استان با معظم له به مناسبت دهم فروردین،سالروز قیام مردم یزد اشاره و درباره سخنان ایشان در جمع فرماندهان نیروی هوایی و مردم تبریز گفت: ایشان در این دو سخنرانی حدود 35 مورد سفارش داشتند.

 

وی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز نکات زیادی فرمودند و بر مسائل مختلفی تاکید کردند که از جمله آن، مسئله اقتصاد مقاومتی بود، این اقتصاد مقاومتی یک حرکت جدید و یک تلاش و تفکیک می‌خواهد.

 

امام جمعه یزد افزود: اقتصاد مقاومتی زمینه کار بسیاری دارد و مقام معظم رهبری فرمودند که نه گفتار من کفایت می‌کند و نه عملکرد شما کفایت می‌کند و باید هر دو تلاشمان را بیشتر کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: نکاتی که ایشان فرمودند در ارتباط با مسائل استفاده از توانمندی‌ها، قدرت‌ها، نعمت‌های خداوند متعال، استفاده از توان و نیروهای داخلی، ساماندهی سرمایه‌های داخلی و استفاده نکردن از کالاهای خارجی غیر ضروری، استفاده حداکثر از ظرفیت داخلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

ناصری تاکید کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم که مردم خودشان بتوانند به میدان اقتصاد وارد شوند، باید بخش‌های خصوصی فعالیتشان را بیشتر کنند.

 

وی گفت: به جای اینکه هر کسی یک کاری را شروع کند و نتواند آن را به پایان برساند، باید بیایند و به صورت مشترک و با همکاری همدیگر زمینه پیشرفت بیشتر را فراهم کنند.

 

امام جمعه یزد افزود: مقام معظم رهبری اشاره فرمودند که غرب تحریم را بر نمی‌دارد و اینکه ما به امید پایان تحریم‌ها بنشینینم، درست نیست چرا که اینها دشمنان انقلاب و اسلام و خصوصا تشیع هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: دانشگاهیان و صنعتگران ما باید تمام توان خود را بر این بگذارند که انقلاب اسلامی ایران با پیشرفت مواجه شود.

 

ناصری خاطرنشان کرد: همه کسانی که اعتقاد به انقلاب دارند باید دست به دست همدیگر بدهند و با به کار گرفتن سرمایه‌ها و ظرفیت‌هایشان، هر گونه امید و اتکا به غرب را از بین برند.

 

وی بیان کرد: در جامعه نباید اتکا به خدا و قدرت خدا را فراموش کنیم، این خداست که به ما قدرت می‌دهد، اگر ما ایمان داشته باشیم که خداوند قادر است که ما را در برابر دشمنان به پیروزی برساند و از دستورات خدا اطاعت کند، هیچ گاه دشمنان نمی‌توانند بر ما غلبه کنند.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: وقتی که ما در همه اعمالمان از جمله نوشتن، کار کردن، صنعت، تجارت و دیگر زمینه‌ها تقوا داشته باشیم، دیگر دست به خلاف و گناه نمی‌زنیم و به این وسیله، حقوق همه مردم را حفظ می‌کنیم.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا