فرماندار یزد با تأکید به اینکه تکیه ، اعتماد و واگذاری امور به خود مردم به عنوان یک اصل پذیرفته شده و اعتقادی مسئولان دولت تدبیر و امید است خاطرنشان کرد: گسترش مؤسسات خيريه و تشكلهاي مردم نهاد را از سياستهاي دولت یازدهم است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، محمود شاکری شمسی در جمع اعضای هیأت امناء موسسه خیریه و فرهنگی ذریه الرسول (ص) استان با بیان اینکه کمک به افراد مستمند و صرف بخشی از اموال افراد در راه کمک به افراد نیازمند در کل جوامع بشری وجود دارد اظهار داشت: در ایران اسلامی با توجه به تأکیدات دین مبین اسلام و همچنین تأکیدات بزرگان دین به اين امر توجه ویژه تری صورت گرفته و از صبغه بسیار قدیمی برخوردار است.

فرماندار یزد با اشاره به ساخت حسینیه ها، تکایا، آب انبارها و همچنین وجود موقوفات متعدد در بخش های مختلف در استان یزد گفت: مردم استان با توجه به اعتقادات مذهبی خود همیشه در امر نفع رسانی به همنوعان خود پیشقدم بوده و در طول تاریخ سعی داشته اند تا از طریق کمک به نیازمندان و افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردار نبوده اند، حرکت رو به رشد جامعه را متوازن اداره کنند.

شاکری شمسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحومه خانم جوکار افزود: این بانوی توانمند در زمان عمر با برکت خود توانست در بخشهای مختلف نظیر سرپرستی افراد بی سرپرست و بد سرپرست و تأمین مایحتاج و جهیزیه خانواده های نیازمند را تأمین نماید.

فرماندار یزد گفت: وجود این افراد و موسساتی نظیر موسسه خیریه و فرهنگی ذریه الرسول (ص)، نشان دهنده این است که ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در زمینه نهادهای اجتماعی و خیریه ای داریم.

شاکری شمسی با تأکید به اینکه باید به نسل سوم و چهارم و به ویژه جوانان سادات توجه جدی شود خاطرنشان کرد: باید با استفاده از اساتید مجرب در زمینه های توانمند سازی اجتماعی ، آشنا سازی با تهدیدات اجتماعی و مواد مخدر و همچنین غنی سازی اوقات فراغت جوانان گام برداریم.

شایان ذکر است موسسه خیریه و فرهنگی ذریه الرسول (ص) استان یزد از سال 1388 تاکنون در زمینه های مختلف تبيين و اشاعه ديدگاه هاي اسلامي نسبت به سلسله جليله سادات و مفهوم سيادت، تجليل و اكرام سادات محترم در قشرهاي مختلف جامعه،‌نشر معارف مرتبط به ذريه پيامبر (ص) و اهل بيت عصمت و طهارت، اتخاذ روشهاي در راستاي تقويت بنيه مالي و اقتصادي موسسه و جذب خيرين ونيكوكاران و واقفين به سرمايه گذاري ، اخذ مجوزهاي فرهنگي، اجتماعي،‌اقتصادي و توليد به منظور حمايت و پشتيباني، تعامل با ساير موسسات خيريه، فرهنگي و هنري و .... مشغول به فعالیت می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا