دكتر سيد كاظم علوي پناه استاد مدعو در نخستين همايش ملي كاربرد مدل هاي پيشرفته تحليل فضايي در واحد یزد : علم سنجش از دور مي تواند با دستيابي به اطلاعات در لايه هاي مختلف جوابگوي بسياري از پديده ها باشد

دكتر علوي پناه از اساتيد برجسته علمي و عضو انجمن علمي مديريت بيابان كشور در نخستين همايش ملي كاربرد مدل هاي پيشرفته تحليل فضايي سنجش از دور و GIS در سخناني به تكنيك هاي سنجش از دور در دنياي پيشرفته آينده پرداخت .

دكتر علوي پناه ضمن اشاره به مطالعات علمي خود بر روي پديده حرارت و گرما اشاره كرد و گفت : علم سنجش از دور در باندهاي انعكاسي مي تواند اطلاعات بسيار ارزشمندي را در اختيار ما قرار دهد .

اين استاد برجسته علمي كشورمان بحث سنجش از دور و GIS را بسيار پيچيده و مهم عنوان كرد و گفت : گاهي تغيير در داده ها مي تواند تشخيص را به انحراف كشاند .

دكتر علوي پناه در ادامه سخنراني خود از انر‍ژي حرارتي به عنوان عامل كليدي و مهم در مطالعات علمي ياد كرد و افزود :‌هر گونه تغيير در جهان با تغيير در حرارت توأم خواهد بود و علم سنجش از دور مي تواند با دستيابي به اطلاعات در لايه هاي مختلف جوابگوي بسياري از پديده ها باشد .










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا