حجت الاسلام والمسلمین قاسم روانبخش

 امنيت و پيشرفت در گرو عزت ملي

مقام معظم رهبري در باره ضرورت حفظ عزت ملي فرمودند: "همه ملت ايران و همه دلسوزان متفقند كه عزت ملي براي يك كشور، بسيار بسيار مهم است؛ زيرا اگر عزت ملي نباشد، امنيت و پيشرفت هم نخواهد بود." اين مطلب را سال هاست كه ملت ايران بارها تجربه كرده و با تمام وجود، حقيقت آن را درك مي‌كند. بسيار روشن است زماني كه عزت ملي ما تامين شود، هم امنيت ملي كشور تامين مي‌شود و هم در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي و علمي و فناوري پيشرفت‌هاي خيره كننده خواهيم داشت. ولي چنان چه در عرصه‌اي از عرصه‌هاي فوق، عزت ملي مخدوش شود، در همه آن جهات، آسيب جدي خواهيم ديد. دشمن در اين دو سال اخير به دليل برخي اظهار نظرهاي ضعيف و منفعلانه و به دليل اتخاذ برخي مواضع غير اصولي اين گونه احساس كرده كه در مذاكرات هسته‌اي و توافق اقدام مشترك توانسته است عزت ملي ما را مخدوش كند؛ از اين رو ملت و دولت ما را تحت فشار اقتصادي و سياسي و بين‌المللي قرار داده است. در سايه اين برداشت، غربي‌ها توانستند در دادگاه لاهه، ايران را در پرونده‌هايي محكوم كنند. در سايه خريدن ناز و كرشمه عربستان سعودي نيز اين كشور كه بارها برخي برخوردهاي منفعلانه ما را مشاهده كرده بود، احساس كرد عزت ما لگدمال شده است؛ از اين رو بدون اين كه حق حضور در مذاكرات 1+5 در ژنو داشته باشد در آن جا بدون عكس العمل ايران، با پيشنهاد كاهش شديد قيمت نفت حضور پيدا كرد و قيمت نفت را به زير 50 درصد رساند. البته عكس العمل برخي اين بود كه براي چنين رژيمي باز هم دوستي و محبت به خرج دهند و براي پادشاهي كه دستش به خون مسلمانان و شيعيان آغشته است، طلب رحمت واسعه الهي داشته باشند!

چندين مورد حضور مسؤولان اروپايي در ايران و توهين به مسؤولان كشور گرفته تا هفت‌تيركشي محافظ خانم اشتون در اصفهان و دخالت آشكار وي در ديدار با زنان فتنه‌گر بدون اجازه مسوولان و سفر معاون رئيس مجلس آلمان و دخالت رسمي در مسائل ايران و تصميم‌گيري در باره انتخابات ما در زمره مسايلي است كه طرف غربي در موضوع عزت ملي دچار اشتباه محاسباتي شده است.

در تازه ترين مورد نيز مي‌توان به بيانيه مداخله جويانه سخنگوي وزارت خارجه امريكا اشاره كرد كه گستاخانه از جمهوري اسلامي ايران خواسته است سران فتنه را از حصر آزاد كند.

در موضوعات اقتصادي هم دخالت غربي‌ها در اعمال و توسعه تحريم‌ها براي همه مردم مشهود است. درست در اوج عزت، زماني كه تيم سابق هسته‌اي در حال مذاكره بود آقاي دكتر جليلي براي تعليق غني سازي اورانيوم 20درصد (نه نابودي اورانيوم توليد شده)، لغو تحريم نفتي و تحريم بانك مركزي را پيشنهاد داده بود كه با موافقت يكي از آن دو از سوي خانم اشتون مواجه شده و گفته بود با نمايندگان 1+5 صحبت خواهم كرد و توافق آن‌ها را براي لغو يكي از آن دو جلب خواهم كرد. ولي انگليسي‌ها كه به روباه مكار معروفند، گفته بودند بايد تا حصول نتايج انتخابات ايران صبر كرد، زماني كه تيم جديد سر كار آمد و طرح مذاكرات برد – برد را پيشنهاد داد و اعلام كرد كه راهي جز مذاكره نداريم و خزانه خالي است، در توافق اقدام مشترك ده‌ها امتياز داديم ولي آن‌ها نه تنها هيچ امتيازي ندادند بلكه تحريم‌هاي بيش‌تري نيز بر ما تحميل كردند.

اكنون كه پيمان‌شكني‌هاي طرف غربي براي همه روشن شده و ملت ايران هم در راهپيمايي ده‌ها ميليوني خود در 22 بهمن نظرش را صريح و روشن بيان كرده است، جا دارد مسوولان امر و دولت محترم در اقدامي شجاعانه اعلام كند چنان‌چه روند تحريم‌ها ادامه يابد، ما از مذاكرات خارج مي‌شويم و مجددا به توليد اورانيوم در چارچوب قانوني ان پي تي مي‌پردازيم. بي ترديد كش پيدا كردن مذاكرات در اين شرايط، جز آسيب زدن به پيشرفت و تعالي كشور نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت.

 

رفراندومي كه زنده برگزار شد

كم‌تر از 40 روز از اظهارات آقاي رئيس جمهور مبني بر اجراي همه پرسي و سوال مستقيم از مردم، ملت ايران در يك رفراندوم عملي به خيابان‌ها آمدند و سخن خودشان را بسيار شفاف و با صداي بلند به مسوولان اعلام كردند. مردم انقلابي ايران پس از آن‌كه رهبر معظم انقلاب اسلامي طرح دو مرحله‌اي كردن توافق هسته‌اي را زير سوال بردند، فرمودند مردم در 22 بهمن حرف خودشان را مي‌زنند. در همين راستا ملت بصير ايران با حضوري كم سابقه به خيابان‌ها آمدند و با صدايي رسا و نافذ، سخن صريح خودشان را بيان كردند: ما هرگز ذلت نمي‌پذيريم/ توافق خوب آري توافق بد هرگز/ طرح دو مرحله‌اي بودن توافق هسته‌اي را قبول نداريم/ همه تحريم‌ها بايد يكجا برداشته شود/ و....

مردم تكليف مذاكرات را روشن كردند و نشان دادند هرگز حاضر به پذيرش ذلت و سازش با دشمن نيستند و آماده‌اند هزينه استقلال و آزادي پر افتخار كشورشان را بپردازند.

ممكن است باز هم كساني پيام راهپيمايي 22 بهمن را نگرفته باشند و بر توافق هسته‌اي در كليات تاكيد كنند و بگويند كساني كه به خيابان‌ها آمدند نخبگان جامعه نبودند بلكه به قول آقاي سريع القلم همسو با دولت، گروهي لبوفروش و راننده تاكسي و كارگراني بوده‌اند كه از موضوع هسته‌اي و توافق كلي و جزئي سر در نمي‌آورند!

وي البته قبلا در توهيني كم سابقه، تربيت مردم ايران را بسيار پايين دانسته، گفته بود: خيلي طبيعي است كه من غريزي، احساسي و پوپوليستي تربيت بشوم. صدا و سيما هم كه چقدر به اين جريان كمك مي‌كند، مي‌رود از يك لبو فروش مي‌پرسد نظر شما درباره برنامه هسته‌اي چيست؟، اين خيلي اثر مي‌گذارد. يا يك راننده تاكسي كه از 5 صبح تا 12 شب بايد در اين خيابان‌ها بدود تا هزينه 3 بچه دانشجويش را درآورد، سر چهارراه از او مي‌پرسند كه نظر شما درباره برنامه هسته‌اي و مذاكرات ژنو چيست؟ او چه دانشي دارد كه يك واكنش منطقي به اين سوال بدهد.(23 آذر 1392) به دنبال اين توهين آشكار، آقاي تركان(مشاور رئيس جمهور) در مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، 49.5 درصدي كه در انتخابات اخير به روحاني راي نداده‌ بودند، را حامي بي‌قانوني و قانون‌گريزي دانست‌.(24 دي 1392)

طبيعي است كه حتي چنان‌چه رفراندومي بر اساس رأي‌گيري هم صورت بپذيرد، احتمال دارد نظر مردم براي برخي افراد قابل قبول نباشد چرا كه يا جاهلند و يا از اصناف لبو فروش و راننده تاكسي و‌... هستند كه حرفشان حجيت ندارد! و بيش‌تر اين‌گونه رفراندوم‌ها جنبه فرمايشي و تشريفاتي خواهد داشت.

بي ترديد اگر رئيس جمهور محترم نظر مردم را خواسته باشد، ديدگاه مردم بسيار روشن است. ديدگاه رهبري نيز بارها به صورت صريح بيان شده است و ديگر جاي درنگ نيست. بايد اين ديدگاه‌ها را به منصه عمل نشاند و اجرايي كرد.


این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
ا
  •  پایگاه خبری" یزدفردا" نظراتی را که حاوی توهین باشد منتشر نمی‌کند.
  • لطفآ از نوشتن نظرات خود با حروف لاتین خودداری نمائید.
  • نظرات ارسالی شما پس از مطالعه دقیق، به قسمتهای مختلف تحریریه ارجاع داده خواهد شد.
  •  ایمیل  "info@yazdfarda.com" پل ارتباطی مخاطبان با یزدفرد و آماده دریافت نظرات،گزارشها ومسندات خبری شماست.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا