به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد،‌ محمود شاكري شمسي در يازدهمين جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به نشست مشترك مديران نواحي يك و دو با اعضاي شوراي اسلامي شهر يزد گفت: در اين نشست كه با حضور نماينده مردم شهرستان هاي يزد و اشكذر در مجلس شوراي اسلامي برگزار شد اهم مسائل و مشكلات مدارس و ديگر ساختمانهاي آموزشي مطرح شد.

فرماندار يزد افزود: در اين جلسه پيشنهاد شد كه بخشي از اعتبارات شهرداري يزد در سال 94 به مرمت و بازسازي مدارس براساس اولويت هاي تخصيص يابد.

وي با بيان اينكه اين اعتبارات نيز به تنهايي جوابگوي نيازهاي مدارس نخواهد بود اظهار داشت: بايد ضمن روان سازي و تسهيل شرايط زمينه جذب بيش از پيش خيرين را براي بهسازي فضاهاي آموزشي فراهم كنيم.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد در بخشي ديگر از سخنان خود ضمن آگاهي از روند آخرين اقدامات انجام شده در ستاد اسكان نوروزي نواحي يك و دو آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: با توجه به يزد به عنوان يكي از مقاصد مهم گردشگري است بايد به سمت توسعه صنعت گردشگري به عنوان صنعت سبز و پردرآمد برويم.

وي ارتباط مناسب با گردشگران و همچنين فراهم نمودن امكانات سخت افزاري را لازمه توسعه و پيشرفت اين صنعت در استان دانست.

شاكري شمسي با تأكيد به اينكه نسل امروز بايد امانت دار فرهنگ غني يزدي باشد گفت: فرهنگ يزدي ناشي از تلاش و همت نياكان ما بوده است و از اينرو نسل امروز به عنوان میراث دار و امانت دار فرهنگ غني يزدي بايد به گونه اي عمل كند که ضمن پاسداشت آن ، بستر توسعه و اشاعه آن را فراهم كند.

بررسی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اقدامات صورت گرفته در راستای برگزاری هرچه مطلوب تر هفته گرامیداشت مقام معلم از دیگر مباحثی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا