یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث "خبرهای پلیسی استان یزد:- فرمانده انتظامی استان یزد گفت: بحث ورود، توزیع و مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان از دغدغه های خاص مردم است و مطالبات مردم از ناجا و دستگاه قضائی برخورد شدید با این موضوع است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار ایرج کاکاوند در گارگاه آموزشی وحدت رویه مبارزه با مواد مخدر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم عرصه مبارزه با مواد مخدر گفت:  یکی از دغدغه های اساسی مردم  معضل مواد مخدراست.

وی ادامه داد: بحث ورود، توزیع و مصرف مواد مخدر و مواد روانگردان از دغدغه های خاص مردم است و مطالبات مردم از ناجا و دستگاه قضائی برخورد شدید با این موضوع است.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی استان یزد خاطر نشان کرد: با توجه به همجواری استان یزد با استان های آلوده در بحث مواد مخدر و ترانزیت مواد مخدر از راه های کویر ، اصلی و فرعی، کار مبارزه با مواد مخدر را در این استان بادشواری مواجه کرده است.

وی ضمن اشاره به بحث توزیع مواد مخدر توسط قاچاقچیان بین المللی که از ظرفیت استان استفاده می کنند خواستار هم پوشانی و همکاری همه رده های دخیل در این امر با پلیس، دستگاه قضائی و سازمان های امنیتی شد.

سردار ایرج کاکاوند ضمن اشاره به این مسئله که اولین تماس مردم در ارتباط با موضوعات مختلف مواد مخدر با پلیس است یادآور شد:  پیشگیری باید هماهنگ با مقابله باشد.

وی افزود:در بحث درمان نیز اگر قرار است قدمی برداشته شود باید با مقابله هماهنگی داشته باشد و هم پوشانی خاصی وجود داشته باشد تا بنوانیم خروجی خاصی را در این موضوع بدست آوریم.

فرمانده انتظامی استان یزد ضمن قدردانی از زحمات دستگاه قضاء در استان افزود: عزیزان دستگاه قضائی همگام با ناجا برخورد مناسبی را با مجرمان خطرناک مواد مخدر دارند.

سردار کاکاوند ضمن تاکید بر اولویت کاری پلیس استان یزد با مواد مخدر خاطر نشان کرد، پلیس استان یزد از کل ظرفیت های خود در امر مبارزه با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ استفاده کرده  است به نحوی که در یازده ماهه امسال بیش از بیست و یک تن انواع مخدر کشف و ضبط شده است.

کاکاوند ضمن اشاره به افزایش 25 درصدی کشفیات سال 93 استان یزد نسبت به مدت مشابه  سال گذشته اظهار داشت: این افزایش کشف، نشان از تلاش و زحمات دستگاه های انتظامی، اطلاعاتی و قضائی است.

این مقام انتظامی ضمن اشاره به راه اندازی کمپ درمانی نگهداری معتادان تابلو و خطرناک گفت: از زمانی که این مرکز راه اندازی شده و تعدادی از معتادان تابلو و ولگرد دستگیر و در این مرکز نگهداری شده اند کاهش 50 درصدی سرقت خودرو را در مرکز استان داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه خاطر نشان کرد: قطعا رابطه معنا داری بین سایر جرایم و مواد مخدر وجود دارد؛ اگر این بحث را کنترل کنیم سایر جرایم نیز کاهش پیدا می کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا