به گزارش معاونت خدمات شهری شهرداری یزد، مراسم افتتاحیه اولین جشنواره مردمی دستپخت و دست ساخت بانوی یزدی در بافت تاریخی یزد برگزار گردید.

مهندس امین مقدم پس از عرض خیرمقدم به مدعوین و شرکت کنندگان در مراسم، افزود بافت تاریخی یزد در دنیا کم نظیر است و  بایستی با اجرای برنامه های فرهنگی از این دست، مردم را به بافت تاریخی کشاند و ارزشهای بافت را احیا نمود.

رئیس ستاد بهار فاطمی همچنین افزود هدف برگزاری این جشنواره تقویت نشاط اجتماعی در بین اقشار مختلف اجتماعی و بویژه بانوان یزدی است افزود،  بایستی  به جای توسعه صنایع آلاینده محیط زیست، در راستای احیای بافت تاریخی 700 هکتاری یزد گام برداریم و این بافت تاریخی را احیا کنیم.

مهندس شرافت، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد نیز بافت تاریخی یزد را بافتی زنده خواند که حیات اجتماعی در آن موج می زند و افزود استقبال پرشور از جشنواره در بافت تاریخی نیز موید همین موضوع است.

گفتنی است اولین جشنواره مردمی دستپخت و دست ساخت بانوی یزدی در محل میدان وقت الساعة، حسینیه و پارک شاه ابوالقاسم در روزهای هفتم و هشتم اسفند ماه برگزار می گردد و بانوان یزدی به ارائه غذاها و صنایع دستی یزدی می پردازند و در پایان بنا به نطر کمیته داوران، از گروه های برتر تقدیر خواهد شد.

 

لازم به ذکر همزمان با این جشنواره در اولین جشنواره ساخت المانهای نوروزی و هفت سین شهری در باغ دولت آباد در روزهای هفتم تا یازدهم اسفندماه در حال برگزاری می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا