نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد در دیدار با مدیران تعزیرات حکومتی استان بر نظارت قوی تر بر بازار در ایام نزدیک به عید نوروز و آغاز سال نو تاکید کرد.

آیت الله ناصری با اشاره به برخی از گزارشات مبنی بر گران تر بودن برخی از اقلام مانند پوشاک در یزد به نسبت استانهای همجوار،عدم رغبت برای خرید به این خاطر را یک آسیب  جدی به خوش نامی انصاف اصناف یزد دانست.

امام جمعه یزد ادامه داد :برخورد محترمانه و مناسب تر فروشندگان موجب جذب بیشتر مشتری می شود و عدم مسافرت برخی از ساکنان یزد برای خرید به استانهای دیگر را در پی خواهد داشت.

وی لزوم سرکشی و مراقبت از وضعیت فروش و بازار در همه روزهای سال با برخورد مناسب را ضروری دانست و اهتمام بیشتر بر این مهم در ایام نزدیک به شب عید و آغاز سال نو را خواستار شد.

آیت الله ناصری به مدیران تعزیرات و دستگاههای نظارتی توصیه کرد با اطلاع رسانی صریح و شفاف بازرسی های در دست انجام در این ایام از طریق صدا و سیما را مطرح کنند تا هم خریداران و هم فروشندگان نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشند.

امام جمعه یزد تشکیل جلسات آموزشی و توجیهی برای اصناف و فروشندگان و بیان قوانین شرعی و حکومتی در داد و ستد را یکی از راههای پیشگیری از هرگونه تخلف دانست.

وی در بخشی از سخنان خود به گردش مالی بالای قاچاق کالا از مرزهای آبی و قاچاق سیگار و مواد مخدر از مرزهای خاکی اشاره کرد و مسئله قاچاق را یکی از معظلات سر راه تولید و رونق بازار داخلی دانست و اظهار امیدواری کرد مسؤلین امر برای این پدیده شوم راهکار مناسب بیاندیشند.

نظارت بر رعایت اخلاق و حجاب اسلامی در فروشگاههای استان موضوع دیگری بود که آیت الله ناصری از مراجع ذی ربط خواستار شد.

لازم به ذکر است در این دیدار که به خاطر تذکر امام جمعه یزد در خطبه های این هفته نماز جمعه و طرح موضوع  پیشگیری از گران فروشی در یزد برگزار شد ،مدیر کل تعزیرات استان بخشی از فعالیتهای انجام شده در در این حوزه در سال 93 را تشریح کرد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا