استاندار يزد گفت: سياست دولت تدبير و اميد توجه به رفع مشكلات ايثارگران و خانواده بزرگوار آنهاست و بايد تصميمي گرفته شود كه فرهنگ ايثار، شهادت، برادري، تعامل، از خودگذشتگي و عشق و علاقه به كارها در جامعه ترويج و رشد يابد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد نخستين نشست فصلي شوراي هماهنگي امور ايثارگران استان صبح دوشنبه 11 اسفند ماه با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي و معاون توسعه مديريت و منابع انساني استاندار، مديركل حوزه استاندار و مشاورين استاندار، فرمانداران، مديران كل دستگاههاي اجرايي و رابطين ايثارگران ادارات كل استان در سالن شهيد منتظرقائم استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست اظهار داشت : ايثارگران نماد ايثارگري و از خودگذشتگي در جامعه هستند و در پايبندي به دين و اسلام تا تقديم جانشان جلو رفتند، دست از زندگي مادي برداشتند و معرفت الهي و قرب حق تعالي را انتخاب كردند.
سيدمحمد ميرمحمدي افزود: اگر ايثارگران، جانبازان و آزادگان ما به شهادت نرسيدند حكمتي در آن وجود داشته است كه براي ما نمادي از ايثارگري باشند و يادآور از خودگذشتگي در جوامع مختلف باشند.
وي ادامه داد: در دولت تدبير و اميد براي اينكه فضاي ترويج فرهنگ ايثار در جامعه مؤثرتر ايجاد شود وزارت كشور در شوراي معاونين اين موضوع را مطرح كرد و مقررشد شوراي هماهنگي ايثارگران در هر استان ساليانه به صورت فصلي در چهار نوبت تشكيل شود.
عالي ترين مقام اجرايي استان عنوان كرد: شايسته است بصورت فصلي مديران دستگاههاي اجرايي، فرمانداران، شهرداران و مشاوران در امور ايثارگران بنشينند و ضمن ارزيابي تكاليفشان در مورد ايثارگران و خانواده آنها از ظرفيتهاي قانوني براي خدمت بيشتر استفاده كنند.
ميرمحمدي گفت : لازم است شهرداران محترم نيز شهر را به نحوي ساماندهي كنند كه امكان حضور بهتر و مؤثرتر ايثارگران و جانبازان از فضاي مناسب شهري فراهم شود.
استاندار يزد اظهار داشت : مشاوران امور ايثارگران هم رابطي امين بين ايثارگران و مسئولين دستگاهها هستند و مشكلات اين عزيزان را به مسئولين منتقل مي كنند.
وي ادامه داد : شايد ما در اين شورا نمايندگاني از تشكلها و سازمانهاي مردم نهاد را كم داشته باشيم زيرا عمده مسأله به دوش مردم است و همه مي خواهيم از فرهنگ ايثار و شهادت برخوردار باشيم.
رئيس شوراي هماهنگي امور ايثارگران استان افزود : تكليف ما در برابر ايثارگران و خانواده آنها تكليف بزرگي است و كساني كه از جان، وطن و ناموس ما دفاع كردند از عزيزترين ما هستند، مورد عنايت حق تعالي قرار گرفته اند و شايسته است به اين عزيزان توجه بيشتري داشته باشيم تا هيچ گونه مشكلي را احساس نكنند.


ايثارگران مدالهاي افتخار تاريخ كشور


استاندار يزد عنوان كرد : ايثارگران، مدالهاي افتخار تاريخ كشور هستند و در ايران و تاريخ اين كشور هميشه زنده هستند و از آنها به نيكي ياد مي شود و آنچه مهم است اينكه نبايد در مورد اين بزرگ مردان غفلت كنيم .
ميرمحمدي گفت : وجود شهدا، ايثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده آنها مانند ستارگاني در آسمان است كه موجب روشنايي زندگي ما مي شوند و ما را از غفلت بيدار مي كنند.
عالي ترين مقام اجرايي استان يزد ادامه داد : براي اينكه فضاي ايثارگري و همدلي را دنبال كنيم بايد خاطرت شهدا را مرور كنيم و با ايثارگران و خانواده آنها گفتگو كنيم و با آنها مأنوس شويم تا با درسي كه از ايثارگري آنها مي گيريم بتوانيم فرهنگ از خودگذشتگي را در جامعه افزايش دهيم.
ميرمحمدي به نقش مؤثر مشاوران در امور ايثارگران اشاره و عنوان كرد : باتوجه به اينكه مشاوران از نزديك با مشكلات ايثارگران آشنا هستند بايد به نحو شايسته اين مشكل را به مسئولين انتقال دهند، راهكارهايي براي جبران اين نارسايي ها ارائه دهند، مشاركت خيرين و افراد خداشناس را جذب كنند و در خدمت ايثارگران و خانواده آنها قرار دهند.
وي افزود : ايثارگران، جانبازان قطع نخاعي و عزيزاني كه به هر دليل در جبهه با مشكل جسمي مواجه شده اند بايد اين عزيزان را روي چشم نگه داشت زيرا ايثارگران فرشتگاني هستند كه ما را از غفلت دور مي كنند و عالي ترين معلمان درس ايثار و شهادت هستند.
رئيس شوراي هماهنگي امور ايثارگران اظهار داشت : ما به چه منظور در جلسات مختلف عزاي حضرت امام حسين(ع) حضور پيدا مي كنيم، ياد و خاطره عاشوراي حسيني را زنده نگه مي داريم و براي فداكاريهاي امام حسين(ع) و يارانش اشك مي ريزيم؟ اين نشان مي دهد كه درس آزادگي و ايثار امام حسين(ع) در دل ما جا گرفته است.
استاندار يزد گفت : همه ما آگاه هستيم كه اگر ايثارگران بزرگوار در دفاع از اسلام و وطن به جبهه نمي رفتند وضعيت امنيت و آرامش ما چگونه بود بود و امروز با از جان گذشتگي كه از خود نشان دادند مردم ما در امنيت آرامش و آسايش به سر مي برند.
ميرمحمدي ادامه داد : در قبال ايثارگران و خانواده آنها مسئوليت اجتماعي سنگيني داريم، فرد فرد جامعه مديون آنهاست و ممكن است شايستگي و بزرگواري خانواده ايثارگران اجازه ندهد درخواست كمك داشته باشند اما ما مسئولين بايد به سراغشان برويم و به آنها خدمت كنيم.
وي افزود : بنياد شهيد هم در رابطه با رسيدگي به امور ايثارگران و خانواده تكليف سنگيني دارد و اگر بي توجهي به اين عزيزان صورت گيرد اصلاً قابل تصور نيست و بزرگترين نارسايي در انجام تكاليف ما تلقي خواهد شد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد : از خدا مي خواهم ما را به مسئوليتهاي مهم خود متوجه و مستلزم كند و بتوانيم در رابطه با شهدا، ايثارگران ،جانبازان، آزادگان و خانواده آنها تكليف خود را به خوبي انجام دهيم.
در ابتداي اين مراسم ابراهيمي مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان و احمد دشتي پور مشاور استاندار يزد در امور ايثارگران به ارائه گزارش در رابطه با ارائه خدمت به 58 هزار نفر جامعه ايثارگران استان و خانواده آنها پرداختند و مشكلات آنها را مطرح نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا