با حضور مديركل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد و نمایندگان پارك علم و فناوري يزد تفاهم‌نامه تحقیقات کاربردی مرتبط با نیازهای صنعت برق استان و همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری به امضا رسید.

«محمدعلی فرحناکیان» مدیرکل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های ویژه صنعت برق، اظهار داشت: صنعت برق یکی از سرافرازترین صنعت‌ها در بحث تحریم است.

مدیرکل دفتر امور تحقيقات برق شركت توانير بابیان این‌که ارتباط صنعت و دانشگاه در حد مطلوب نیست و بخشی از ارتباط مراکز تحقیقات و پارک‌های علم و فناوری به معرفی کارآموز محدود شده است، افزود: انجام پروژه‌های موردنیاز صنعت برق در دو محور رفع اشکالات جاری و تکنولوژی‌های نوین و به‌روزرسانی صنعت برق، یکی از اصلی‌ترین روش‌های به‌کارگیری نیروهای تحصیل‌کرده ‌می‌تواند باشد.

مهندس فرحناکیان پارك علم و فناوري يزد را داراي پتانسيل بالا در حوزه‌هاي مختلف به‌خصوص در حوزه برق و الكترونيك دانست و بیان کرد: امیدواریم همكاري پارك علم و فناوري يزد و شركت برق منطقه‌اي يزد بتواند مشكلات زيادي را از صنعت برق كشور مرتفع سازد.

در ادامه این جلسه «محمدحسن صباغ زادگان» مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز، ایجاد ارتباط میان صاحبان ایده و سرمایه را از موضوعات حائز اهمیت اعلام کرد و گفت: با توجه به وجود نیروهای متخصص و مستعد می‌توان زمینه تجاری‌سازی دستاوردهای علمی این نیروها را فراهم کرد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای یزد همچنین با اشاره به اینکه قدرت نصب‌شده نیروگاهی برق در استان در سال جاری به 2 هزار مگاوات رسید، اظهار داشت: امسال نخستین سالی است که میزان تولید برق در استان یزد از میزان مصرف آن بیشتر شده است

شایان‌ذکر است، برخی از موضوعات همكاري اين تفاهم‌نامه در خصوص انجام مطالعات امکان‌سنجی اقتصادی و اجرایی موردنیاز صنعت برق استان، داوری و نظارت پروژه‌های تحقیقاتی، ارائه خدمات مشاوره‌ای فنی و ارائه و انتشار نتایج تحقیقات است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا