مدير دفتر خدمات مشتركين شركت توانير در يزد گفت : كاهش يك درصد تلفات در كشور ، كاهش ده ميليارد ريالي در هزينه ها را در پي دارد.

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس محمدجواد شريفي در نشست هاي جداگانه با مديرعامل ، معاونين و مديران شركت با اشاره به اينكه هر يك درصد كاهش تلفات در كشور معادل ده هزار ميليارد ريال صرفه جويي هزينه را در پي دارد تاكيد كرد: بازنگري در شبكه ها و رفع خطاها ، كنترل مضاعف سيستم بلينگ و بازديد از مناطقي كه از حوزه تلفات غافل مانده است، حائز اهميت است.

 وي اذعان داشت: در بررسي هاي انجام شده مجتمع هاي تجاري و خانگي كه به صورت پراكنده تغذيه مي شوند تا پانزده درصد تلفات به علت سرقت انرژي در آن ديده شده است.

 مهندس شريفي متذكر شد: تجميع لوازم اندازه گيري در مجتمع ها و قياس آن با لوازم اندازه گيري نصب شده ، مي تواند ميزان تلفات احتمالي آن را مشخص كند.

 وي سوء استفاده و هدر رفت انرژي را به زيان كشور دانست و يادآور شد: كنتورهاي مكانيكي قديمي معيوب در سيستم باعث بروز خطاي بين پنج تا 10 درصد شده و اين ميزان در برخي نقاط كشور به چشم مي خورد.

 اين مقام مسئول از ايجاد يك داشبورد الكترونيكي براي رصد روند كاهش تلفات كشور خبر داد و تصريح كرد: استان يزد به دليل برخورداري از بيشينه وقدمت تاريخي مذهبي در جايگاه خوبي است.

  وي عنوان كرد: برخلاف برخي مناطق كشور كه  مي بايست درحوزه تلفات غيرفني كار بيشتري صورت دهند ، بهره برداران اين استان در بخش تلفات فني اهتمام بيشتري را داشته باشند.

 معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توانير خاطرنشان كرد: نصب ترانس هاي كوچك كم تلفات براي كاهش ظول شبكه هاي فشار ضعيف اقدامي است كه بايد در كشور لحاظ شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا