یزد فردا: "کم دقتي و اعتماد زياد همشهريان" يکي از علل اصلي افزايش چنين کلاهبرداري هايي به شمار مي آيد
به گزارش یزد فردا :  رئيس پليس فتا استان يزد گفت : با رواج کلاهبرداري هاي پيامکي ، كلاهبرداران با ارسال و طراحي پيامک هايي با نيات و اهداف خاص ، به دنبال سرقت اطلاعات شخصي و مهم بانکي کاربران و برداشت هاي غير مجاز از حساب هاي بانکي آنها هستند.
سرهنگ "حسين رضايي " ضمن هشدار به هم استاني ها، اظهار داشت : امروزه ارسال پيامک هاي اغفال کننده مبني بر برنده شدن در مسابقات و قرعه کشي ها ، يکي از شگرد هاي سودجويان فضاي مجازي به شمار مي آيد، با راه‌اندازي خطوط تلفن همراه، مشکلاتي نظير کلاهبرداري‌هاي پيامکي در حال رشد و گسترش است.
در سال‌هاي اخير با بوجود آمدن امکان ارسال پيامک‌ها بر روي خطوط تلفن همراه با پديده‌اي به نام کلاهبرداري از راه دور مواجه شده‌ايم؛ کلاهبرداران حرفه‌اي با ارسال پيامکي مبني بر برنده شدن اشخاص در مسابقه يا قرعه کشي، از آنها تقاضاي اطلاعات شخصي کرده و با استفاده از اين اطلاعات، اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي‌کنند.
اين افراد براي واريز کردن وجه مورد نظر اطلاعاتي مثل شماره حساب يا شماره کارت، رمز دوم، cvv2 و تاريخ انقضاء را از قربانيان دريافت مي کنند.
بنابراين کاربران عزيز بايد دقت داشته باشند رمز دوم ، cvv2 و تاريخ انقضاء کارت جهت برداشت از حساب بانکي مي باشد نه واريز وجه ، مي توان درباره علت وقوع اين گونه کلاهبرداري ها به حسن اعتماد بيش از حد همشهريان عزيز اشاره کرد.
متاسفانه برخي از هموطنان بدون توجه به اينکه آيا در فلان قرعه کشي يا فلان جشنواره شرکت داشته اند يا نه، با ديدن خبر برنده شدن تصميم به ارسال اطلاعات خواسته شده مي کنند و يا به نزديك ترين خودپرداز مراجعه كرده و در دام کلاهبرداران گرفتار مي شوند؛ "کم دقتي و اعتماد زياد همشهريان" يکي از علل اصلي افزايش چنين کلاهبرداري هايي به شمار مي آيد.
رئيس پليس فتا يزد در پايان به شهروندان توصيه كرد : به درخواست هايي که از طريق تماس‌هاي تلفني، پيام کوتاه و ايميل، كه خواهان دريافت اطلاعات حساب هاي بانکي شما هستند اعتماد نكنيد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا