زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

اي واي استقلال از بين رفت، دستاوردهاي دولت نهم ودهم را بر باد دادند، كم كم هرچي نگفتم صبر كردم، دندان روي جگر گذاشتم كار مشكل‌تر شد. اي واي بر اين مصيبت اگر از «كيهان» و آسمان به جاي اشك، خون بر زمين ببارد رواست اول با آن «آبي‌بي» بي‌حجاب و كم حجاب نشست و برخاست كردند آن هم دو تايي پشت درهاي بسته. اي واي! واي!
اگر بعضي از دل واپسان خداي ناكرده آنفلونزاي مرغي هم بگيرند، يا از غصه دق كنند هيچكس آنها را ملامت نمي‌كند. بعد يواش يواش با «كري» بي‌واسطه نشست و سپس كم كم كنار يكديگر نشستند و دست دادند! باز صبر كرديم.
هيچ چيز نگفتيم و صبر كرديم تا زحمات «سعيد عزيزمان» بر باد رفت!
حالا «ببخشيد يكبار ديگر اي واي ‍! وا مصيبتا! وا استقلالا واي دردا!!»
كاش چشممان كور شده بود نديده بوديم علاوه بر لبخند و جوك گفتن و پشت تلفن گفتگو كردن، در خيابان قدم هم مي‌زنند! پاريس مي‌روند. در حاليكه دوستان تابلو خيابان «نوفل لوشاتو» را هم به كينه فرانسه از جا مي‌كنند!
بنابراين استضياح كم است دولت بهتر است سقوط كند.
از خوانندگان آيينه پوزش مي‌طلبم بدون توضيح شروع كردم اخوي زبان دراز كه از تند روان و دلواپسان است در حال قلم فرسايي پيرامون عملكرد وزارت خارجه بودند و داشتم به نقل از نوشته‌هاي ايشان خوانندگان را مطلع مي‌كردم يعني از عينك قرضي ايشان مطلب را ديدم و براي شما خواندم. لازم به ذكر است بنده خدمتتان عرض ‌كنم كه به برادرم گفتم! ابداً اتفاقاً عملكرد وزير نشان قدرت دپيلماتيك و اقتدار كشور است چون «ظريف» به «كري» گفته است بابا جان چه خبره كجات مي‌برند؟
پياده شو! با هم برويم! دو تايي وزير خارجه ايم هم قد و در شرايط مساوي از موضع بالا و برتر حرف نزن! چند دقيقه هم در خيابان قدم زدند.
راستي به نظر شما كدام يك از ما دو برادر بهتر و بيشتر به نفع اقتدار كشور صحبت مي‌كنيم! قضاوت با شما.

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا