مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کوشای کویر با بیان اینکه در حال حاضر ۵ طرح موفق در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد داریم که با حمایت خوب مسئولین روبرو شده است گفت: آخرین دستآورد این شرکت قرار گرفتن آن در ردیف ۱۷ شرکت بر‌تر دانش بنیان استان یزد است.

سید محمد حسینی مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کوشای کویر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اظهارکرد: برای ثبت اختراع و ایده خود از مرکز نوآوری پارک شروع کردیم و مورد حمایت‌های آن‌ها قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: از طریق مرکز نوآوری به قسمت پیش رشد مرکز رشد معرفی شدیم. و با حمایت پارک این شرکت تبدیل به شرکت رشد شد. پس از ساخت نمونه‌های آزمایشی اولیه، تبدیل به شرکت دانش بنیان شدیم. و اکنون با کسب مجوزهای لازم تبدیل به یک شرکت نوپا در عرصه تولید فرآورده‌های گیاهی در استان شدیم.

حسینی ادامه داد: تمامی این مراحل در کمتر از یک سال و با حمایت‌های مسئولین محترم در پارک علم و فناوری یزد و مرکز رشد و فنآوری میبد صورت گرفت.

وی ضمن تشریح محصول این شرکت افزود: اولین محصولی که کار را با آن شروع کردیم، حشره کش‌های زیستی- گیاهی بود. فرمولاسیونی که به کار بردیم در کشور مشابه ندارد. در واقع این محصول در نوع خود منحصر به فرد است.

حسینی متذکرشد: در خارج از ایران محصولی با این عنوان وجود دارد که البته فرمولاسیون آن با محصول ما تفاوت دارد. برای مشخص کردن دوز لازم این محصول از تست آزمایشگاهی و مزرعه‌ای مرکز تحقیقاتی منابع طبیعی یزد بهره جستیم. در فاصله بین تولید تا آزمایش کارهای جدیدی را آغاز کردیم. یکی از بخش‌های فعال این شرکت، بخش R&D آن بود. این شرکت در سه بخش به فعالیت مشغول است. در بخش انسانی به تولید داروهای درد مفاصل، کرم‌های آرایشی و بهداشتی و رنگ‌های موی گیاهی می‌پردازد. بخش کشاورزی در زمینهٔ تولید حشره کش‌های گیاهی پسیل پسته و شته گلخانه‌ای مشغول به کار است. بخش طیور در کار تولید داروی درمان تنفسی گوارشی نیوکاسل پرندگان است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه تولید داروهای انسانی، تمام مجوز‌های لازم برای تولید با برند آرترینا، از معاونت غذا و دارو گرفته شده و تا پایان سال وارد بازار می‌شود. حشره کش‌های زیستی در مرحله دریافت مجوز از سازمان اصلاح نباتات است. و به زودی با برند هرباتوکس وارد بازار خواهد شد. در زمینه دام و طیور نیز اقدامات اولیه با اداره کل دامپزشکی انجام شده و پس از کسب مجوزهای لازم وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فنآور کوشای کویر گفت: در حال حاضر ۵ طرح موفق در مرکز نوآوری پارک علم و فنآوری یزد داریم که با حمایت خوب مسئولین روبرو شده است که جا دارد از آن‌ها تشکر نماییم. آخرین دستآورد این شرکت قرار گرفتن آن در ردیف ۱۷ شرکت بر‌تر دانش بنیان استان یزد است. بخش R&D این شرکت آمادگی خود را در زمینه همکاری با کلیه شرکت‌های فعال عرصه فرآوری گیاهان دارویی اعلام داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا