علیرضا جلالی

یزدفردا :سری یادداشتهای علیرضا جلالی در شبکه اجتماعی و نگرشهای خاص  وگاه جمع بندیهای لطیف  از مسایل و استقبال دوستان باعث شد تصمیم به انتشار آنها در یزدفردا بگیریم انشالله  نظرات شما مشوق ما برای ادامه ی راه باشد.


به نام خدا 

عنوان :اهمیت کتاب

چندیست دست در گریبان کتابی کردم هم کلامش شدم و چشم در نگاهش دوختم ،حتی شبی برای اتمامش او را به رختخواب بردم !! وامروز فهمیدم که کتاب مفعولی است که در آن ؛ فاعل می شود !کتاب مادر نیست پدریست که مرا آبستن افکار خویش کرده !! افکاری که نه هر سال نه هر ماه نه هر روز که هر لحظه مرا وادار به زایش رفتارهایی تازه می کند !

رفتارهایی که از عشق یک مادر به فرزندش بیشتر به آنها وابسته و حساس هستم ! کتاب که به ظاهر خاموش است صاحب سخن است و چون سخن در واقع فسانه است کتاب افسونگر واقعی است او پدریست که اگر خوب باشد مارا صاحب فرزندانی خوب و اگر بد باشد صاحب فرزندانی بد خواهد کرد !

با این توصیف معدود افرادی هستند که می توانند کتابدار باشند و بی آنکه آسیب ببینند و اسیر افسونگری شوند همه ی کتابها را بخوانند و ممیزی کنند و متناسب با سطح نیاز و تحمل ما به ما بگویند کدام کتابها را همه بخوانند کدام کتابها را خواص، کدام کتابها را تا نخوانده ایم مثل کسی هستیم که واکسن نزده ایم و.....

امروز خوب می فهمم چرا معجزه آخرین پیامبر خدا کتاب بوده !

امروز مهمترین نیاز بشر کتاب خوب است و بهترین کتاب قرآن است 

که تا قرآن را خوب نخوانده باشیم خواندن هر کتابی خطر بارداری و زایش رفتارهای نادرستی را دارد که چون مادرشان شدیم ذبح آنها گاه از ذبح فرزند واقعی دشوارتر است .

یاد شعر زیبای مجتبی کاشانی افتادم خدا رحمتش کند که گفت :

ذهن ما باغچه است،

گل در آن باید کاشت

و نکاری گل من، علف هرز در آن می روید.

زحمت کاشتن یک گل سرخ

کمتر از زحمت برداشتن هرزگی آن علف است!

گل بکاریم بیا

تا مجال علف هرز فراهم نشود.

بی گل آرایی ذهن

نازنین،

نازنین،

هرگز آدم، آدم نشود...


علیرضا جلالی اسفند 93

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا