حسین مسرّت

     دومین جلسۀ نقد ادبی انجمن فرهنگی یاد یار مهربان ، ویژۀ نقد کتاب « نشک خوروسی و قصّه های دیگر » نوشتۀ استاد اسدالله شکرانه، یار دیرین آذر یزدی ومدیر عامل فرهنگسرای آذر یزدی روز یک شنبه 6/11/1393 برگزار شد . موضوع کتاب ، بازآفرینی ده داستان از مهدی آذر یزدی، نویسنده نام آشنای کودکان ایران بود که از بین کتاب های او گلچین شده بود ؛ شاید بدین انگیزه که گویش شیرین یزدی ماندگار شود. ناقد این اثر خانم زهرا دهقان دهنوی، مدرّس زبان وادبیّات فارسی بود که به خوبی آن را کاویده و بررسی کرده بود و نکات ریز و درشت و کاستی ها و راستی های آن را نموده بود.
    پس از این نقد ، نویسنده به انگیزۀ خود از نگارش کتاب پرداخت و پاسخ منتقدان حاضر را نیز داد؛ امّا در یک مورد، جمع حاضر قانع نشدند که چرا نویسنده ، داستان ها را مشکول یا معرب نکرده است زیرا چنین کاری به خواندن آسان تر داستان ها یاری می رساند.
     این گردهمایی با همکاری ادارۀ کلّ فرهنگ ارشاد اسلامی یزد و چند انجمن ادبی دیگر در محلّ ساختمان امام علی(ع) برگزار شده و با استقبال خوب دوستداران کتاب روبرو شده بود . هرچند این سلسله برنامه ها کاری نو در یزد است، امّا امید می رود در آینده به خوبی نزد اهل قلم و اهل نظر جا بیفتد و تداوم یابد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا