کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یزد اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور با شروع بسیج سلامت نوروزی از ابتدای اسفند طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه موادغذایی در سطح شهرستان یزد اجرا شد.

مهندس سلمانی با بیان اینکه طرح مذکور به منظور ارتقاء وضع بهداشتی مراکز تهیه و توزیع در ایام نوروز و تعطیلات ابتدای سال جدید با تشدید نظارت ها بخصوص از مراکز گردشگری و کارگاههای شیرینی سازی صورت گرفته است افزود: گرچه آموزش و فرهنگ سازی، سیاست و اولویت راهبردی مرکز بهداشت شهرستان می باشد اما آنجا که حریم سلامتی شهروندان توسط سودجویان مورد تجاوز قرار می گیرد مرکز بهداشت بدون هیچ گونه ملاحظه ای با متخلفان برابر قانون رفتار می نماید ، لذا متصدیان مراکز تهیه و توزیع رعایت کامل نکات بهداشتی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی افزود : با عنایت به اینکه آموزش های لازم توسط کارشناسان در بازدیدهای دوره ای داده شده است ، طی هفته اخیر 8 واحد صنفی غیر بهداشتی از جمله 5 کافی شاپ که تذکرات ارائه شده را نادیده گرفته بودند و در مهلت قانونی رفع نقص نکرده بودند، پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

این کارشناس مسئول بهداشت اظهار داشت : تخلف عرضه قلیان بعنوان عاملی که سلامت مصرف کننده و اطرافیان را به خطر می اندازد و عامل افزایش سرطان در جامعه است، به شدت مورد توجه کارشناسان بهداشت محیط می باشد و یکی از عوامل مهم پملپ کافی شاپها در هفته اخیر همین تخلف بود.

سلمانی اضافه کرد : متصدیان مراکز حتما کنترل نمایند کلیه شاغلین محل ضمن رعایت نکات مربوط به بهداشت فردی، دارای کارت معاینه پزشکی و گواهی آموزش بهداشت باشند و کنترل کامل سلامت مواد غذایی خود، نظافت مستمر محل کسب و ابزار کار را از اولویت های خود قرار دهند تا در ایام عید با مشکلی مواجه نشود.

شایان ذکر است: مراکز پلمپ شده پس از طی مراحل قانونی و رفع نواقص بهداشتی و تعهد محضری مبنی بر عدم تکرار تخلف نسبت به فک پلمپ آنها اقدام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا