با توجه به اینکه بخش خصوصی، نیازهای متعددی در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص برای توسعه فعالیت های خود دارد که این نیازها در زمینه های مختلف معطل مانده و از طرف دیگر بسیاری از دانش آموختگان نیز برای یافتن کار مناسب بلاتکلیفند، مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد، تدبیری مناسب  برای تامین این مقاصد اندیشیده است.

مدیر مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: در این مرکز با ارتباط گیری بابخش خصوصی و بررسی نیازهای نیروی انسانی متخصص و همچنین فراخوان دانش آموختگان دانشگاهی در مقاطع تحصیلی مختلف، در تلاشیم تا علاوه بر تأمین نیازهای بخش های صنعتی، آینده شغلی مناسبی را برای دانش آموختگان دانشگاه تأمین کنیم.

دکتر محمد حسین ابویی تصریح کرد: استقبال خوبی از این طرح از طرف دانش اموختگان به عمل آمده که با تعدادی از علاقه مندان مصاحبه اولیه صورت گرفته و نیروهای اماده کار با توانمندی مناسب، به واحدهای مختلف معرفی شده اند.

وی ادامه داد: با انجام این فرایند با شناسایی نیازهای بخش خصوصی و یا دولتی، قدم بزرگی در تامین نیروهای متخصص مورد نیاز آن بخشها برداشته خواهد شد.

مدیر مرکز کار آفرینی و ارتباط با صنعت در دانشگاه یزد گفت: اقدام دیگری که در همین راستا انجام گرفته،  آن است که به بخش خصوصی و یا دولتی پیشنهاد می شود پروژه ها وطرح های مورد نیاز خود را به دانشگاه معرفی کنند تا استادان و دانشجویان علاقه مند به موضوعات پیشنهادی، مطالعات لازم را در این زمینه انجام دهند.

دکتر ابویی بیان کرد:ما بحث های دیگری از جمله شناسایی مشاوران توانمند و برنامه ریزی حضور آنان در دانشگاه و یا معرفی آنان به صنعتگران متقاضی و همچنین برنامه ریزی حضور مدیران موفق بخش خصوصی و یا دولتی در دانشگاه را برای ارائه تجارب خود، در دست اقدام داریم.

خبرنگار: سید ضیا میررحیمی

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا