در مراسمی که صبح امروز به مناسبت هفته منابع طبیعی در محل شهرک صنعتی مهریز برگزار شد، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از ایجاد 15 هکتار فضای سبز در شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد در سال جاری خبر داد.

سید مسعود عظیمی در این مراسم که با حضور فرماندار مهریز، جمعی از مسئولین شهرستان و صنعتگران شهرک صنعتی برگزار شد، ضمن با اهميت شمردن ترويج فرهنگ حفظ و حمايت از فضاي سبز در شهركهاي صنعتي گفت: تا كنون بیش از 234 هزار اصله نهال در شهركها و نواحي صنعتي استان كاشته شده است.
وی با اشاره به اينكه طبق قوانين و مقررات بايستي بخشی از فضاي شهركهاي صنعتي به فضاي سبز اختصاص يابد اظهار داشت: در حال حاضر حدود 159 هكتار از سطح شهركها و نواحي صنعتي را فضاي سبز تشكيل مي دهد.
وی ايجاد 2 هكتار گلكاري و چمن كاري، کاشت بیش از 9 هزار درخت و درختچه در سطح شهركها و نواحي صنعتي و همچنين ايجاد 2 بوستان صنعتي را از ديگر اقدامات شاخص اين شرکت در خصوص مسائل زیست محیطی در سال جاری برشمرد.
فرماندار مهریز نیز در این مراسم با قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در شهرک صنعتی مهریز برای حفاظت از محیط زیست و همچنین ایجاد فضای سبز، بر ادامه اهمیت دادن به کاشت و حفاظت از درختان تاکید کرد .
سید محمد رستگاری با اشاره به نقش و اهميت ايجاد فضاي سبز در شادابي و طراوت جامعه گفت: همه افراد باید در غرس نهال و حفاظت از درختان و منابع طبیعی موجود جدیت داشته باشند .
وی اظهار داشت: کاشت درخت و حراست از آنها یک وظیفه بزرگ است و باید این کار مهم روز به روز فرهنگ سازی شود و شاهد گسترش فضاهای سبز بیشتر در شهرستان باشیم .
حضور کودکان خردسال و دبستانی در این مراسم و اجرای سرود و کاشت نهال توسط این عزیزان از نکات قابل توجه این مراسم بود.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا