یزد فردا:سیدمحمدرضامدرسی عضو شورای اسلامی شهریزد در سخنان پيش از دستور خود خواستار توجه ویژه شهرداران مناطق به آسفالت معابر شد.

به گزارش یزد فردا: عضو کمیسیون عمران و توسعه شورای اسلامی شهریزد در ادامه گفت: واحدهای امانی مناطق شهرداری کار آسفالت و لکه‌گیری آسفالت معابر شهر را باسرعت بیشتری انجام دهند بعد از بارندگی‌های اخیرکه شاهدنزول رحمت الهی برمردم شهر یزد بودیم تا حدود زیادی مشکل وجود این چاله‌هابخصوص در مسيرهایی که بیشتر به عنوان مسیرهای جایگزین برای محورهای اصلی شهر انتخاب شده است، نمایان شد.

وی یادآور شد: به دلیل اینکه معابر جایگزین کمتر درمسیر تردد و دید مدیران شهری قرار می‌گیرد کمتر هم مورد توجه قرار گرفته و مشکلاتش همچنان پارجاست و با توجه به نزدیک شدن به سال جدید باید توجه به این معابر در دستور کار مسئولین شهری قرار بگیرد.

سیدمحمدرضامدرسی درادامه یادآور شد: با توجه به اینکه در ایام فاطمیه اول قرار داریم و این ایام برای مردم بسیار ارزشمند می‌باشد انشاا... طوری برنامه‌ریزی شود که شاهد توجه بیشتری به مسائل فرهنگی-مذهبی توسط مدیریت سازمانهای مرتبط در شهرداری باشیم و در این امر بیشتر تاکید و دقت عمل شود.

عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود : در صفائیه تابلوهای تبلیغاتی زیادی موجود مي باشد که بیشتر از شعارهای کلیشه‌ای استفاده شده از جمله شهر خوب ساختنی است پیدا کردنی نیست شهر را باید با همدیگر بسازیم ، با توجه به تکراری بودن این جملات برای مردم وعدم تأثیر این جملات بهتر است برنامه‌های متنوع دیگری در این زمینه لحاظ شود.

وی در این زمینه گفت: ما کتابی داریم به نام مفاتیح الحیات تالیف آیت الله جوادی آملی ، این کتاب طي دو سال اخیر بيش از190 بار چاپ شده است که در مورد زندگی شهری، اجتماعی، فرهنگی مسلمین متکی بر احادیث ائمه معصومین (ع) صحبت شده و می‌توان دراجرای امور فرهنگی ودیگر شئون زندگی شهری این کتاب را به مردم معرفی کنیم و در فضاهای تبلیغاتی شهر یزد از این روایات بهره ببریم.

سیدمحمدرضامدرسی با تاکید بر اینکه در تابلوهای شهری باید از احادیثی استفاده شود که جامع و کامل باشد، گفت: بکاربردن اینگونه احادیث و روایات از ائمه می‌تواند تاثیر بسزایی در زندگي و منش مردم داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با تشکر و قدردانی از برنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در زمینه تجلیل از پرستاران، معلولین وبیماران ضایعه نخاعی و برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی افزود: این سازمان علي‌رغم بی توجهی‌ها و کمبود بودجه و فشارهای سیاسی زیادی که به آن وارد است تلاش های فراوانی در راستای وظایف فرهنگی-ورزشی انجام داده که متاسفانه دیده نمی شودوسعی برکمرنگ کردن این فعالیت ها هست.

وی در پایان خواستار توجه بیشتر مسئولین شهر به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شد و گفت:  برای اینکه این سازمان بتواند برنامه‌های مناسبتری را در سطح شهر در زمینه امور فرهنگی انجام دهد باید امکانات وفضاهای  بیشتری در اختیار این سازمان قرار گیرد تا بتواند مسائل فرهنگی را در جامعه بیشتر نمایان کند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا