یزدفردا "سرویس اجتماعی"خبرهای پلیس فتای کشور:رئیس پلیس فتا فارس گفت: سودجیان با اغفال افراد سعی دارند آنها را به سمت وبگاه هایی با عنوان های جعلی کمک های خیریه به نیازمندان هدایت کنند.

 

به گزارش یزدفردا "سرهنگ " سید موسی حسینی" با هشدار نسبت به سوء استفاده کلاهبرداران از احساسات و عواطف شهروندان در ایام خاص از جمله نوروز گفت: کارشناسان پلیس فتا، متوجه برخی فعالیت‌های غیرقانونی شماری افراد سودجو شده که با ترفند دریافت سبد کالا و یا کمک به مستمندان در شب عید و ...، افراد را فریب داده و با اغفال آنها سعی بر این دارند تا با هدایت آنها به سمت وبگاه‌هایی با همین عنوان از افراد کلاهبرداری کنند.

وی افزود : این افراد کلاهبردار که خود را دلسوز و با نیت خیر معرفی می‌کنند پس از هدایت شهروندان به سمت وبگاه مورد نظر سعی می‌کنند با مبالغی نه چندان زیاد کلاهبرداری کرده و یا با فیشینگ و ایجاد تله، مشخصات حساب فرد اغفال شده را به دست آورده و در فرصتی مناسب موجودی حساب وی را خالی کنند.

سرهنگ " حسینی" به شهروندان هشدار داد: در صورت کمک اینترنتی به امورخیریه، پس از حصول اطمینان از اصلی بودن وبگاه مورد نظر نسبت به واریز هرگونه وجهی اقدام کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا