معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد گفت: گذر از مسیر اصول توسعه ملی بدون توسعه انسانی امری محال و ناممکن است .

اولین نشست معاونین تحقیقات و فناوری و مدیران ارتباط با صنعت دانشگاهها و مدیران صنایع استان یزد با عنوان" ارتباط دانشگاه و صنعت گامی به سوی توسعه پایدار" با حضور معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد صبح چهارشنبه 20 اسفند ماه در سالن همایشهای باقر العلوم این دانشگاه برگزار شد .
در این نشست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار یزد اظهار داشت : ارتباط صحیح و کامل بین صنعت ، دانشگاه و آموزش و پرورش کلید اصلی رشد و پیشرفت جوامع در دنیای امروز می باشد.
محمد رضایی بابایی ادامه داد: در کشور ایران و استان یزد به عنوان جوامع در حال توسعه نیازمند رشد و توسعه متوازن و هماهنگ بین دانشگاه ، صنعت و آموزش و پرورش هستیم و با هماهنگی بین این نهادها جهت دهی مناسبی برای جوانان ما فراهم می شود تا ضمن محک زدن علایق خود بتوانند تصمیم درستی برای آینده شغلی خود بگیرند.
وی ایجاد دوره های کارورزی عمومی و تخصصی در صنایع ، ارائه ی کلاسهای آموزشی مشترک بین صنایع و دانشگاها و تشکیل کار گروههای علمی با همکاری نیروهای آموزش دیده در صنعت را از شیوه های موثر برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت در زمینه آموزش دانست .
بابایی عنوان کرد: هر چه روابط و همکاری بین دانشگاه و صنعت هماهنگ تر و منسجم تر باشد کشور ایران اسلامی سریع تر به خود کفایی و توسعه پایدار خواهد رسید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا