نمایشگاه ژنو هرساله میزبان اتومبیل های بسیاری از کمپانی های فعال در عرصه صنعت اتومبیل سازی است و نیسان نیز امسال از اتومبیل مفهومی Sway خود رونمایی کرد

دنیای خودرو – نمایشگاه ژنو هرساله میزبان اتومبیل های مفهومی بسیاری از کمپانی های فعال در عرصه صنعت اتومبیل سازی است و نیسان نیز امسال فرصت را مغنتم شمرد و از خودروی مفهومی Sway خود رونمایی کرد.


رونمایی نیسان از اتومبیل مفهومی Sway در نمایشگاه ژنو

به گزارش دنیای خودرو ،  این اتومبیل در دسته اتومبیل های هاچ بک قرار می گیرد و اگر چه طراحی آن برایتان تکراری است و در اتومبیل های قبلی نیسان شاهد آن بودید اما یک طراحی جدید برای این شرکت محسوب می شود.

Sway شاید با خطوطی جدید در طراحی رو به روست اما جلو پنجره آن مشخص می کند که این هاچ بک ژاپنی به نیسان تعلق دارد. از ویژگی های اتومبیل Sway می توان به سقف متحرک، دربهایی که تا قسمت عقب خودرو کشیده شدند و چراغ های LED بومرنگی شکل اشاره کرد.


رونمایی نیسان از اتومبیل مفهومی Sway در نمایشگاه ژنو

از نظر داخلی Sway از اتومبیل IDx نیسان که در Tokyo Motor Show 2013 رونمایی شد پیروی کرده است. نیسان درباره طراحی داخلی این اتومبیل گفته است از روی معماری صنعتی الگو برداری کرده است و از جمله آنها ساختار آلمینیومی به کار برده شده در قسمت داشبورد بوده که نشان از سادگی و انتقال قدرت است. فضای داخلی دارای ویژگی هایی همچون سقف شیشه ای پانورامیک و عدم وجود ستون در وسط اتومبیل است.

نیسان در داشبورد این اتومبیل یک صفحه نماش لمسی قرار داده تا راننده بتوانند بوسیله آن اتومبیلش را تنظیم کند. آقای Shiro Nakamura یکی از مدیران شرکت نیسان درباره Sway بیان کرد:

“ما باور داریم که Sway روش ما را برای آوردن چیزهای تازه به بازار جهت به چالش کشیدن ادامه می دهد و یک اتومبیل قابل توجه و متمایزی است. همانطور که ما با اتومبیل های دیگرمان از جمله Qashqai و Juke انجام دادیم. با استفاده از این اتومبیل مفهومی برای ژنو ، ما نشان دادیم که نیسان چگونه می تواند ایده های تازه را به بخش اتومبیل های هاچ بک آورد.”

Sway جدیدترین طراحی نیسان برای یک خودروی هاچ بک جمع و جور است. امیدواریم نیسان بزودی تولید این اتومبیل را از سرگیرد و عرضه آن را به سال های بعد موکول نکند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا