معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار نظام اداری پویا را یکی از ملزومات توسعه پایدار دانست.

"عباسعلی رضایی" روز شنبه 23 اسفندماه در جلسه شورای اداری شهرستان مهریز، با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی نظام اداری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، به تبیین جایگاه نظام اداری پویا در توسعه جامعه پرداخت و نظام اداری را یکی از زیرساختهای توسعه هر کشور دانست.
وی افزود: توسعه دولت الکترونیک، مهندسی ساختار و نقش دولت، فناوری مدیریتی، مدیریت سرمایه انسانی و توسعه فرهنگ سازمانی از مباحثی است که در سیاستهای ابلاغی مورد توجه قرار گرفته است.
معاون استاندار سلامت اداری را یکی دیگر از مباحث مورد توجه در سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به شاخصه های مد نظر، استان یزد از وضعیت مطلوبی در حوزه سلامت اداری برخوردار است.
رضایی تصریح کرد: نظام اداری یکی از ملزومات توسعه است که باید پویا، فعال و در خدمت مردم باشد.
این مقام مسئول همچنین به ابلاغ نقشه راه اصلاح نظام اداری در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: این نقشه راه حاوی برنامه هایی مهم و استراتژیکی برگرفته از قانون اساسی، سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و مصوبات دولت است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار این نکته را یادآور شد که استان یزد نیروی انسانی توانمندی در حوزه های مختلف دارد.
رضایی در خصوص استخدامی های 26/3/91 یزد هم گفت: پذیرفته شدگان این آزمون در ابتدای سال آتی مشغول بکار خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای صورت گرفته در شهرستان مهریز اشاره کرد و گفت: این شهرستان شرایط خوبی برای جذب سرمایه گذار دارد و علاوه بر این با توجه به باغ شهر بودن، می تواند اقدامات خوبی در حوزه منابع طبیعی در این منطقه رقم بخورد.
وی ایجاد صنایع " های تک"، توسعه کسب و کار الکترونیکی و توجه به اقتصاد دانش بنیان را از جمله رویکردهای اشتغال زایی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی دانست و بر استفاده از انرژی های نو و حمایت از مراکز رشد علم و فناوری تاکید کرد.
معاون استاندار برنامه ریزی را کلید موفقیت در کارها دانست و البته نقش نظارت و ارزیابی در اجرای درست برنامه ها را مهم ارزیابی کرد.
وی از تلاش های فرماندار و مدیران شهرستان، همچنین حمایت و پیگیری امام جمعه و نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.
رضایی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات صورت گرفته در راستای ترویج فرهنگ نماز جماعت و اول وقت در ادارات استان را ستود و بر اشاعه این موضوع در واحدهای تولیدی و کارخانجات تاکید کرد.
نماینده مردم ابرکوه، بافق،بهاباد،خاتم و مهریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه از زحمات مدیران شهرستان مهریز قدردانی و اظهار امیدواری کرد: در سال آتی با همت مسئولان و به رغم مشکلات بودجه ای دولت، کارهای بسیار بزرگی در این شهرستان رقم بخورد.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت استانداری هم در سخنانی نقش معجزه آسای اقتصاد دانش بنیان و توسعه علمی در حل بسیاری از مشکلات را یاد آور شد و گفت: فعالیت در این زمینه ، پویایی علمی و اقتصادی را به ارمغان می آورد.
"اکرم فداکار" اظهار امیدواری کرد: در سال آینده، شاهد کسب و کار جدید در حوزه فناوری اطلاعات در شهرستان مهریز باشیم.
وی البته این نکته را یادآور شد که : باید اولویتها را شناخت و برای توسعه استان برنامه ریزی نمود.
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت، گردشگری سلامت و مراکز رشد را از حوزه های مهم و نیازمند به توجه در راستای توسعه مهریز برشمرد.
در ابتدای این جلسه فرماندار شهرستان مهریز از زحمات مسئولان دستگاه های اجرایی مهریز قدردانی کرد و به بیان برخی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در مهریز پرداخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا