مدیر گروه مهندسی عمران در گفتگو با روابط عمومی، هدف از راه اندازی دوره دکترا عمران دانشگاه یزد را ایجاد یک هسته پژوهشی و دستیابی به جدیدترین یافته­ های علمی و تحقیقاتی، نوآوری و گسترش مرزهای دانش در گرایش­ های مختلف این رشته دانست.

دکتر رضا پورحسینی گفت: شورای گسترش آموزش عالی در نشست اخیر خود با ایجاد دوره دکترا عمران در دانشگاه یزد موافقت کرد و اولین گروه دانشجویان دکترا عمران از آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۴ در این دانشگاه پذیرفته خواهند شد.

وی در ادامه افزود:  گروه مهندسی عمران دانشگاه یزد تاکنون بیش از یک هزار و ۲۵۰ دانش آموخته در مقطع کارشناسی و ۲۶۰ دانش آموخته در مقطع کارشناسی ارشد (در گرایش­ های سازه، ژئوتکنیک، مهندسی آب و مهندسی راه وترابری) برای خدمت به کشور پرورش داده است.

مدیر گروه مهندسی عمران افزود: از دانش آموختگان دوره دکترا عمران انتظار می­ رود با اشراف به آخرین یافته های علمی و تخصصی، در مواردی که حین طرح و اجرای یک پروژه عمرانی راه حل مشخص و مدونی وجود ندارد قادر باشند تا با استفاده از آموخته های دوران تحصیلی خود، راه حل مناسب و بهینه­ ای را ارایه کنند.

دکتر پورحسینی با اشاره به اینکه دوره دکترا مهندسی عمران شامل دو مرحله آموزشی و پژوهشی است افزود: در مرحله آموزشی دانشجویان باید ۱۸ واحد درسی مصوب را به پایان برسانند. مرحله پژوهشی پس از موفقیت در امتحان جامع و تصویب پیشنهادیه رساله دکترا به ارزش ۱۸ واحد شروع می شود که پس از تکمیل و دفاع موفق از رساله خود از این دوره دانش آموخته خواهند شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا