یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث "خبرهای پلیس استان یزد-راهور:  اگر برای ایام نوروز عازم سفر هستید و می خواهید به شهرها و استان های دیگر بروید توجه داشته باشید كه قبل از سفر باید توصیه های ایمنی را رعایت كرده و با آمادگی كامل راهی شوید تا انشاء اله سفری بی خطر، دلپذیر و ایمن داشته باشید.

بكارگیری این نكات قبل از سفر به شما كمك می كند به میزان قابل توجهی، در وقت، هزینه ها صرفه جویی نمایید و سفر بی خطری را در پیش رو داشته باشید:

خواندن دعای سفر و صدقه فراموش نشود

از تجربیات دیگران استفاده كنید

محل اقامت خود را از قبل تعیین كنید

پوشاك گرم، آب و مواد غذایی لازم برای بین راه را تهیه كنید.

اگر همراه شما افراد سالمند و كودكان و یا افراد بیمار هستند سوابق پزشكی آنها را همراه خود بردارید.

اگر با خودروی شخصی قصد مسافرت دارید، نسبت به سرویس وسیله و بازبینی آن در تعمیرگاه مجاز اقدام نمایید. اگر در طول سفر رانندگی خودرو بر عهده شماست، به استراحت و خواب خود قبل از سفر و هنگام سفر اهمیت دهید.

نقشه دقیق راه ها و شهر مقصد را قبل از سفر تهیه كنید.

گواهینامه، كارت خودرو، برگ معاینه فنی خودرو، بیمه نامه معتبر و مدارك شناسایی و دفترچه بیمه خود و خانواده را فراموش نكنید.

پیش از آغاز سفر از قسمت های مختلف خودروی خود در تعمیرگاه مجاز بازدید كنید.این كار علاوه بر این كه درجه اطمینان و ایمنی و عمر متوسط خودرو و قطعات آن را افزایش می دهد به شما كمك می كند تا سفری بی خطر و ایمن داشته باشید.

بازدید از سامانه های احتراق، خنك كننده، سوخت رسانی، روشنایی، ترمز ها، باتری و اگزوز، لاستیك ها، بوق، درجه بنزین، بخاری، كیلومتر، برف پاك كن، شیشه شور و زنجیر چرخ، از مهمترین اقدامات برای رانندگی در هنگام سفر است.

برای جلوگیری از یخ زدن مخزن آب و شیشه خودرو، مقداری ضد یخ یا الكل در مخزن آب شیشه شور بریزید. ریختن الكل علاوه بر جلوگیری از یخ زدگی موجب تمیزی شیشه نیز می شود.

روغن موتور، گیربكس، دیفرانسیل و جعبه فرمان را بازدید كیند.

تایرها را از نظر فرسودگی، لاستیك سایی، فشار باد و صدمات احتمالی بررسی نمایید.

لنت های ترمز جلو و عقب را هر 4000 كیلومتر بازدید كرده و در صورت نیاز تعویض كنید.

تسمه ها را از نظر رگلاژ و سالم بودن و شیلنگ های آب را از نظر پوسیدگی، نشتی و خشك شدن بررسی كنید و در صورت نیاز، قطعه معیوب را تعویض نمایید هنگام بازدید تسمه ها، موتور خودرو را خاموش كنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا