فرماندار يزد گفت: شعار امسال به عنوان يك ضرورت و نياز جامعه مي باشد كه مي تواند با عملياتي ساختن آن راهكاري بسيار مناسبي براي رفع مشكلات و چالشهايي كه از سوي دشمنان براي اين كشور به وجود آمده باشد.

محمود شاكري شمسي در گفتگوي تلفني با خبرنگار يزد امروز گفت: از اصلي ترين ويژگي و وجه مميزه نظام جمهوري اسلامي ايران با ساير نظام ها در اين است كه در جمهوري اسلامي ايران فاصله و شكافي ميان مردم و دولتمردان وجود نداشته است.

فرماندار يزد افزود: دولت شكل گرفته از آراي عمومي مردم و نهايتأ با تنفيد مقام معظم رهبري مشروعيت مي گيرد و هر دولتي نيز مردم را به عنوان اركان اصلي و نقطه قوت براي جهت گيري و تصميمات خود مي داند.

وي با بيان اينكه در کشورما همیشه نگاه دولتمردان به مردم نگاه خدمتگزاری و خادمی بوده است افزود: مردم  نیز همیشه به دولتمردان خود به چشم افرادی دلسوز، امین و داراي تعهد نگاه کرده اند كه این رابطه دوسویه باعث شد تا نظام مقدس جمهوري اسلامي مبتني بر محبت و عطوفت و دوستي باشد.

فرماندار يزد با اشاره به نامگذاري سال 1394 به عنوان سال " دولت و ملت، همدلي و هم زباني " از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) اظهار داشت: شعار امسال به عنوان يك ضرورت و نياز جامعه مي باشد كه مي تواند با عملياتي ساختن آن راهكاري بسيار مناسبي براي رفع مشكلات و چالشهايي كه از سوي دشمنان براي اين كشور به وجود آورده اند قلمداد شود.

شاكري شمسي  با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) که تنها عامل برقراری واستحکام جامعه رعایت حقوق متقابل از سوی حاکم و مردم است اظهار داشت: مولای متقیان در خصوص حقوق متقابل حاکم و مردم می فرمایند: از حقوق مردم برحاکم، خیرخواهی، تلاش برای تنظیم مسائل اقتصادی، تعلیم وآمورش عمومی و تربیت و پرورش مردم می باشد.

فرماندار اضافه كرد: ازحقوق مردم برحاکم این است که مردم به عهد خود با حاکم (دولت) تا زمانی که به عهدش وفادار است وفادار بوده و دعوت و اوامرحاکم را اطاعت کنند.

عالي ترين مقام اجرايي شهرستان يزد گفت: اميدواريم در اين سال با وفاق ،‌همدلي و همراهي دولت و مردم به عنوان دو ركن تأثيرگذار در سايه پيروي از اوامر رهبري بسياري از مسائل و مشكلات مرتفع و به فرموده معظم له از اين پيچهاي تاريخي بگذريم.

فرماندار يزد همچنين با اشاره به مذاكرات هسته اي ايران با گروه 1+5 افزود: اين مذاكرات در راستاي نفع رساندن براي ملت و نظام است و هر تصميمي با توجه به منويات مقام معظم رهبري گرفته خواهد شد.

شاكري شمسي در بخشي ديگر از سخنان خود گفت: دولت برخاسته از رأي مردم است و با توجه به تأكيدات رياست محترم جمهور نسبت به انتقادات منصفانه  گروه ها،‌احزاب و افراد پاسخگو مي باشد.

فرماندار يزد با تأكيد به اينكه نقد سازنده اهرم بسيار خوبي براي اصلاح برخي از كج روي ها است خاطرنشان ساخت: اگر در جامعه اي نقد دلسوزانه و سازنده صورت نگيرد آن جامعه به بيراهه كشانده مي شود، لذا ضروري است تا ضمن  تقويت روحيه نقد و نقادي در بين مردم، ‌مسئولين نيز ظرفيت نقد پذيري خود را بالا برده و با پاسخگويي انتقادات سازنده اقدامات خود را به نحو مطلوبتري به پيش ببرند.

شاكري شمسي در پايان با آرزوی سالی پر از خير، بركت و سلامتي براي يكايك ملت ایران و به ویژه مردم دارالعباده و دارالعلم يزد ابراز اميدواري كرد: نظام مقدس جمهوري اسلامي و دولت تدبير و اميد در سال جديد بتوانند در اهداف و كارهاي خود توفيقاتي داشته باشند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا