به گزارش روابط عمومی میراث  استان یزد در آستانه نوروز 1394 آیین تکریم ساکنان محلات بافت تاریخی میبد توسط پایگاه پژوهشی شهر تاریخی میبد برگزار شد.

به مناسبت آغاز سال نو و همزمان با چهاردهمین سالروز ثبت بافت ارزشمند میبد، از شهروندان میبدی برای همراهی صمیمانه‌شان در نگهداری و مرمت محلات تاریخی شهرستان میبد تقدیر و تشکر به عمل آمد.

ساشا ریاحی مقدم مدیر پایگاه پژوهشی شهر تاریخی میبد در این رابطه گفت: بافت شهر تاریخی میبد به دلیل وجود ارزش‌های فراوان از نظر تاریخی، معماری، فرهنگی، اجتماعی و طبیعی در اقدامی کم‌نظیر در بیست و پنجم اسفندماه سال 1379، به‌عنوان نخستین شهر، در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و امروز پس از گذشت چهارده سال با یاری خداوند متعال و همدلی و همراهی شهروندان میبدی، این شهر به‌عنوان نماینده‌ شایسته الگوی معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی همچنان با سلامت به حیات خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: بی‌شک مدیریت حفاظت و نگاهداشت این ثروت ملی و میراث کهن بدون صبر و شکیبایی مردم این بوم میسر نبود. اکنون با یاری یکدیگر قصد آن داریم تا میبد، قدیمی‌ترین سکونتگاه زنده و پویای کویر مرکزی ایران و شهر نمونه گردشگری کشور را همچون گذشتگان برای آینده فرزندانمان حفظ و ارزش‌های برجسته و بی‌نظیر آن را به جامعه‌ جهانی معرفی نماییم.

گفتنی است در این اقدام تعداد ده هزار نسخه نامه‌ تبریک و تقدیر توسط پایگاه پژوهشی میبد تهیه و در مساجد، محلات و خانه‌های بافت تاریخی به شهروندان اهدا گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا