جمع كثيري از مهمانان نوروزي دارالعباده يزد در روز زمين با خاموش شدن بزرگترين بادگير جهان به كاهش آثار مخرب آلودگي نوري دعوت شدند.

به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس محمد ميرشمس با بيان اينكه استان يزد همزمان با ديگر نقاط جهان و شهرها تهران و شيراز  روز زمين را گرامي داشته است ، اظهار داشت : اين طرح نمادين با هدف شناخت آثار مخرب آلودگي نوري و توجه مردم به تاثير آن در زندگي براي دومين سال در استان يزد انجام شد.

وي كنترل آلودگي نوري و حفظ انرژي را وظيفه مسئولين و مردم دانست و يادآور شد:بزرگترين بادگير جهان در باغ تاريخي دولت آباد و برخي از ميادين سطح شهر در ساعت 20:30 هشتمين روز سال دولت و ملت، همدلي و همزباني  به مدت يك ساعت خاموش شدند.

مهندس ميرشمس بهينه سازي را از اركان اصلي اقتصاد مقاومتي و  عامل كاهش آلودگي زيست محيطي دانست وگفت : روشنايي هاي مصنوعي در محيط زندگي ما  به طور ميانگين 25 درصد سهم مصرف برق كشور را به خود اختصاص داده است.

 رئيس گروه مديريت مصرف اين شركت فرهنگ سازي استفاده از لامپ هاي LEDو فوق كم مصرف را نيازمند اطلاع رساني وفرهنگ سازي وسيع در اين عرصه برشمرد و ابراز اميدواري كرد: همدلي مردم با مسئولان در عرصه كاهش آلودگي نوري و بگارگيري روشهاي اصولي و مهندسي در نورپردازي ها آسمان زيبا وپر ستاره شهر را به ارمغان آورد .








سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا