معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد  با اشاره به استقبال خوب مسافران از فراهم آوردن شرایط اقامه نماز در مکان هایی که نمازخانه وجود ندارد، گفت: در 11 روز گذشته بیش از 5000 نفر به منظور اقامه نماز و استفاده از فضای معنوی سازمان جوانان هلال احمر از خیمه های نماز این سازمان بهره برده اند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت  هلال احمر استان یزد، حامد صدیقی با بیان اینکه این خیمه ها در مکان هایی که مسافران دسترسی به مسجد و یا نمازخانه جهت اقامه نماز ندارند برپا می شوند گفت: تلاش شده است تا محیط مناسب جهت اقامه نماز به صورت جماعت نیز در بسیاری از این خیمه ها فراهم شود.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان یزد همچنین در ادامه افزود: با توجه به تقارن ایام نوروز با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و به منظور ایجاد فضای معنوی در سفر فعالیت های مختلفی در جهت تولید اقلام فرهنگی و مذهبی توسط سازمان جوانان صورت گرفته و این اقلام که شامل ادعیه سفر و کتاب ها و بروشورهای فرهنگی است در اختیار مسافران محترم قرار می گیرد.

وی در پایان با اشاره به مشارکت 600 نفر  از جوانان عضو هلال احمر استان در این دوره از طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی در 11 روز اجرای طرح گفت: تا به امروز 190179مسافر از خدمات جمعیت هلال احمر استان یزد در پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سراسر استان  بهره مند شده اند.

گفتنی است حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در برنامه درس هایی از قرآن که در آستانه سال نو از شبکه اول سیما پخش شد، از جمعیت هلال احمر جهت برپایی خیمه های نماز در طول سفرهای نوروزی جهت استفاده مسافران قدردانی کرد.









سایت خبری یزد فردا


 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا