مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدگفت:فراخون جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی چاپ و منتشر شد.

علی غیاثی ندوشن با اعلام این خبر گفت:این جشنواره از سری برنامه های سیزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسب سالروزمیلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا(ع)و حضرت فاطمه معصومه(س) و همزمان با دهه کرامت توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سالجاری برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را توسعه وترویج فرهنگ منوررضوی،گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین بویژه امام رضا(ع)،شناسایی تولیدکنندگان وپدید اورندگان آثار برترفرهنگی و هنری در زمینه سیره،شخصیت ومعارف امام رضا(ع) و کمک به انتشارگسترده تراین آثاربا بهره گیری از هنر سینما در ترویج فرهنگ رضوی اعلام کرد.
این مقام مسئول در ادامه گفت:بخش مسابقه در دوگروه موضوعی برگزار می شود که دربخش اول زندگی وکرامات امام رضا(ع)،مریدان و شاگردان امام رضا(ع)،فرزندان،بستگان ، خادمین وموقوفات امام رضا(ع) و...است.
وی بخش دوم را سبک زندگی رضوی اعلام کردوافزود:در این بخش شامل تمام فیلم هایی خواهد بود که با استفاده و بهره مندی از سیره و سبک زندگی رضوی تولید شده اند.
غیاثی ندوشن ادامه داد که بخش مسابقه ای جشنواره هم در بخش داستانی کوتاه  و بخش مستند کوتاه برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در خصوص بخش های جنبی این جشنواره گفت:برگزاری کارگاههای تخصصی و نشست های پژوهشی،مروری برآثاریک فیلمساز مطرح در حوزه فیلم کوتاه و برگزاری بخش های جنبی و فرهنگی از اهم برنامه های این جشنواره در بخش جنبی خواهد بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا