در راستای سیاست های نظارتی سازمان دامپزشکی کشور و به منظور آشنایی با روند پیشبرد اهداف کلی مورد نظر دامپزشکی و اطلاع از کمبودها و چالش های پیش رو ، دکتر جاویدی معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور ضمن بازدید از اداره کل دامپزشکی استان و شبکه دامپزشکی شهرستان اردکان و دیدار با همکاران، از تعدادی واحدهای فنی تحت پوشش دامپزشکی استان یزد بازدید به عمل آورد.

وی ضمن بازدید از تعدادی از کشتارگاه های صنعتی دام و طیور استان و واحدهای بسته بندی، بر اجرای دستورالعمل ها و قوانین سازمان دامپزشکی تأکید کرد.

معاون بهداشتی وپیشگیری سازمان دامپزشکی با اشاره به اینکه راه برون رفت از چالش های پیش روی بخش تولید در کشور تقویت صادرات محصولات دامی می باشد؛ اذعان داشت تنها مرجع بین المللی شناخته شده در صادرات دام و فراورده های دامی، سازمان دامپزشک کشور است و وظیفه این سازمان را در راستای صادرات و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه کلیدی و تأثیرگذار دانست. وی جهت هموار شدن مسیر صادرات     فراورده های دامی خواستار تلاش هرچه بیشتر مدیران و مسئولین واحدهای تولیدی تحت پوشش دامپزشکی در رسیدن به استانداردهای بهداشتی بین المللی شد.

وی همچنین از واحد پرورش بز سانن شهرستان اردکان بازدید و از نزدیک با نحوه عملکرد و نیز مشکلات دامپروران استان آشنا گردید.

این مقام مسئول کشوری علاوه بر بازدیدهای مذکور با شرکت در جلسه شورای مدیران دامپزشکی استان، به تبادل نظر با مسئولین این اداره کل پرداخته و ضمن ارائه ی راهکارهای مؤثر و راهبردی؛ نسبت به بررسی و رفع موانع و مشکلات مطرح شده قول مساعد داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا