دکتر اسلامی در اولین روز جلسه کاری با کارکنان دانشگاه با تبریک سال جدید ، انتخاب هوشمندانه نام سال توسط مقام معظم رهبری در صورت تحقق می‌تواند نیازهای کشور را در بخش‌های مختلف برطرف سازد افزود : بدون شک همکاری صمیمانه و دوسویه ملت و دولت می تواند ایران اسلامی را در مسیر شکوفایی و پیشرفت قرار داده و موجب توانمند شدن نظام در عرصه های مختلف داخلی و خارجی شود.

وی با اشاره به موفقیت نظام در زمینه دیپلماسی بین المللی در موضوع مذاکرات 1 + 5 برای کلیه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در کلیه عرصه ها آرزوی توفیق نمودند .

اسلامی درادامه ضمن تشریح برنامه‌های مدون و جامع دانشگاه افزود: در سال جدید با روحیه‌ی کاری ، همدلی و تلاش مضاعف در راستای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گام‌های ارزشمندی را خواهیم برداشت .

وی با اشاره به پیشرفت های دانشگاه آزاد اسلامی در بعد کمی و کیفی اظهار کرد که باید تمام تلاش و کوشش در راستای ارتقاء بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد انجام شود .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد عملکرد سال گذشته این واحد را تشریح و مهم‌ترین چشم انداز سال ۹۴ این واحد دانشگاهی را تلاش برای ایجاد افزایش درآمد غیرشهریه‌ای و سرمایه گذاری برای دانشگاه برشمرد و فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این واحد دانشگاهی در توسعه فرهنگی، علمی و ... استان یزد را بسیار حائز اهمیت دانست .

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین مواردی که در سال گذشته از بدو ورود این جانب به دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد موردتوجه و رسیدگی قرار گرفت ، تقویت تحصیلات تکمیلی، به تصویب رساندن رشته‌های جدید، اضافه شدن رشته‌های پژوهش‌محور، و سرمایه‌گذاری بسیار جدی در فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان از کارهای مهم سال 93 در مجموعه بوده است .

رئیس واحد یزد با بیان اینکه افزایش رشته‌های تحصیلی و فراهم سازی تمهیدات لازم برای خدمات دهی مناسب به دانشجویان در دانشگاه از دیگر اقداماتی است که در طول ماه های گذشته مورد توجه و اهتمام بوده است، افزود: با افزایش 22 رشته تحصیلی در مقطع دکتری و بیش از 60 رشته در مقطع ارشد ورود این قشر از دانشجویان، دانشگاه نیازمند خدمات دهی مناسب و درخور شان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد .

دبیر هیات امنای استان یزد با تاکید بر اینکه این دانشگاه در سال جدید با برنامه ای مدون و عزمی جزم در مسیر توسعه پایدار حرکت خواهد کرد افزود: با هدف تحقق این امر تلاش می‌کنیم تا با توسعه کیفی تحصیلات تکمیلی به‌خصوص رشته های متناظر با جامعه و صنعت ، استان و نیز ارائه راهکار‌های نوین و علمی برای رفع چالش‌های موجود از طریق ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد واحد‌های فناور نقش بسزایی در توسعه کشور ایفا کنیم.

وی حرکت پرشتاب دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد را در حوزه‌های مختلف شایسته تقدیر دانست و تصریح کرد: در این واحد دانشگاهی با توجه به تدوین نقشه ی راه و اجرای سیاست های کلی ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی گام‌های مؤثری در جهت رشد و شکوفایی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد برداشته شده است که این مقوله در جذب بیشتر دانشجو در سال جدید بسیار حائز اهمیت می باشد.

رئیس واحد یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار واحد یزد مرحوم دکتر علی سلطانی با قدردانی از تلاش های یکساله استادان، کارکنان و مدیران گفت: دستاوردهای این واحد دانشگاهی مرهون زحمات و تلاش‌ها و نتیجه همکاری تک تک شما کارکنان و اساتید با مسئولان دانشگاه بوده است.

ایشان با تاکید بر حفظ بیت المال به رعایت و ادای حقوق دانشگاه و دانشجویان به عنوان ولی نعمتان دانشگاه توصیه نمودند .

لازم به ذکر است دکتر اسلامی در ابتدای ورود به معراج شهدای گمنام این واحد ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه یاد شهداء گمنام این واحد دانشگاهی را گرامی داشت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا