حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی امام جمعه موقت یزد، مرحومه حاجیه خانم سکنیه ضیائی را بانوی اخلاق، فرهنگ، کرامت، اصالت و تربیت خواند و گفت : اخلاق،رفتار و منش این بانوی فداکار باید الگویی برای زنان جامعه ما باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد شنبه شب 15 فروردین ماه مراسم ختم همسر حضرت آیت الله حاج سیدروح الله خاتمی (ره)  در مسجد روضه محمدیه یزد پایگاه انقلاب اسلامی باحضور بیت مرحوم آیت الله خاتمی(ره)، بیت شهید آیت الله صدوقی(ره) و رئیس جمهور اسبق کشور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی، امام جمعه یزد  و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار يزد، تنی چند ازمعاونین استانداری، فرماندار یزد و مدیران کل ستادی و اجرایی استانداری و خیل مردم استان دارالعباده برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی اظهار داشت: دین اسلام به زنان کرامتی ویژه بخشید زیرا می خواست به آنها مسئولیتی خطیر واگذار کند و آن مسئولیت این بود که زنان نقش تربیتی جامعه را برعهده گیرند.
امام جمعه موقت یزد از خانواده مرحوم آیت الله حاج سیدروح الله خاتمی(ره) بعنوان خانواده ای با اخلاق، مردمی، با فرهنگ و دارای تربیت والای اسلامی یاد و عنوان کرد : مرحومه حاجیه خانم ضیائی کانون اخلاق، مهربانی و تواضع بود و رئیس جمهور اسبق جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدخاتمی از چنین مادری پرورش یافت که حضرت امام خمینی (ره) ایشان را فرزند فاضل، متعهد و با تقواي خويش خواند.
وی به شفقت، همراهی و همکاری مرحومه حاجیه خانم ضیائی با مرحوم آیت الله حاج سیدروح الله خاتمی(ره) اشاره کرد و ادامه داد : بودن این زن در کنار نماینده ولی فقیه و امام جمعه پیشین یزد انقلاب، اردکان، استان یزد و منطقه جنوب کشور را تقویت کرد و ايشان در پيشبرد مبارزات مرحوم آیت الله حاج سیدروح الله خاتمی(ره) نقش محوری و بسزائی را ايفاء كرد.
این استاد حوزه و دانشگاه افزود : در جامعه امروز  شایسته است روش، منش، رفتار، مهربانی، تواضع، انسان سازی و آدم پروری این بانوی فاضله برای زنان و مردان ایران اسلامی درس باشد و ملت ایران رفتار ایشان را برای خود الگو قرار دهند.
گفتنی است مرحومه حاجیه خانم سکینه ضیائی روز پنجشنبه 13 فروردین ماه در اثر عارضه مغزی در بیمارستان حضرت سیدالشهدا(ع) یزد به رحمت ایزدی پیوست و عصر جمعه 14 فروردین ماه مراسم تشییع و تدفین همسر مرحوم آیت الله سیدروح الله خاتمی(ره) با حضور مقامات کشوری و اقشار مختلف مردم در شهرستان اردکان برگزار شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا