مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: فعالیت های فرهنگی و امور جوانان می بایست در حوزه فرهنگ سازی تقویت و جای پای سیاست باز نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، نشست سمن ها و سازمان های مردم نهاد شهرستان میبد صبح امروز دوشنبه 17 فروردین با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان  ، طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان ، محمدرضا دهقانی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان میبد و جمعی از مسئولان سازمان های مردم نهاد فعال این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در این نشست به نقش سمن ها در رشد و پیشرفت جامعه اشاره کرد و گفت: سمن ها با ارتقای مشارکت افراد جامعه می توانند در مسیر سیاست های دولت گام های بلندی بردارند.

مسعود شریعتی افزود: استفاده از ظرفیت های سمن ها و افزایش مشارکت عمومی و هم افزایی تشکل های غیر دولتی  از رویکرد دولت تدبیر و امید برای  تحقق اهداف عالی کشور است که در استان نیز باید زمینه ای فراهم شود تا کارها به سازمان های مرد نهاد سپرده شود و قطعا این امر نتیجه ای مطلوب در برخواهد داشت.  

وی بر تعامل بیشتر سازمان‌های مردم‌نهاد استان با دستگا‌ه‌های دولتی تاکید و تصریح کرد: در توسعه اجتماعی، مولفه‌های مختلفی ایفای نقش می‌کنند که یکی از این مولفه‌ها سازمان‌های مردم‌نهاد هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با تاکید بر کار فرهنگی در میادین ورزشی توسط سمن ها تصریح کرد: مباحث فرهنگی در میادین ورزشی باید مورد توجه قرار گیرد و با کار فرهنگی و اشاعه روحیه پهلوانی و جوانمردی بین جوانان بسیاری از معضلات ، بدخلقی ها و ناهنجاری های موجود برطرف خواهد شد.

شریعتی در ادامه خواستار فعالیت های بیشتر سازمان های مردم نهاد شهرستان میبد در زمینه های مختلف شد و ادامه داد: سمن ها باید فعال تر و پویاتر از گذشته در امور مختلف مشارکت کنند.

طوبی مازارزاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد هم در این نشست گفت: تقویت سمن ها و سپردن کارها به سازمان های مردم نهاد یکی از اهداف ما در سال جدید است .

وی افزود: براین باوریم که سمن ها می توانند بخشی از مسائل و مشکلات جوانان در زمنیه های فرهنگی ، اجتماعی ، اقتصادی و اعتقادی را مرتفع کنند و از این رو باید به این تشکل ها بها داده شود.

در ادامه جلسه اعضاء سمن های حاضر در جلسه به معرفی مجموعه خود و ارائه ی گزارشی مختصر از فعالیت ها و سوابقشان پرداختند و پیشنهادات و نظرات خود را در خصوص ادامه ی برگزاری این جلسات پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا