به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد: با فرا رسیدن نوروز 94 آثار و بناهای تاریخی و دیدنی استان یزد میزبان گردشگران داخلی و خارجی بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در خصوص فعالیتهای مربوط به واحد یگان حفاظت این اداره کل گفت: در نوروز 94 روزانه 43 نفر از پرسنل یگان حفاظت و 9 نفر نیروی وظیفه در نقاط مختلف بافت تاریخی یزد به منظور نظارت و سرکشی بهتر از اماکن تاریخی به صورت شبانه روزی فعالیت داشتند.

محمدمهدی شرافت اظهار داشت: یگان حفاظت میراث فرهنگی یزد در سال 84 راه اندازی گردید و هم اکنون با نیروهایی آموزش دیده و دلسوز  کار خود را دنبال می کند.

وی خاطرنشان ساخت: یگان حفاظت باتوجه به وسعت بافت تاریخی یزد و دارا بودن بیش از 1545 بنای ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور، یکی از پرکارترین واحدهای این اداره کل محسوب می شود که نیروهای آن با تلاش بی وقفه این آثار را از گزند آسیب های خواسته و ناخواسته حفظ می کنند.

شایان ذکر است ستاد خبری یگان حفاظت نیز به صورت 24 ساعته و با شماره تلفن 36202777-035 آماده دریافت اخبار، اطلاعات و گزارش های مردمی در زمینه جرایم علیه میراث فرهنگی در طول ایام سال می باشد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا