دکتر علی اکبر حداد زاده اظهار داشت: اداره کل دامپزشکی استان یزد در سال 93 موفق به اجرای کامل عملیات مقابله با بیماری های مشترک       بر اساس پیش بینی های انجام شده توسط کارشناسان گردید.

وی در ادامه افزود: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه سالیانه ای که توسط کارشناسان ذیصلاح در سطح استان و نیز در سطح ملی تدوین شده بود و با برنامه ریزی دقیق و اجرای اصولی و منظم آن موفق شدیم تا اقدامات لازم در خصوص مبارزه با بیماری های مشترک خصوصا بیماری تب مالت محقق نماییم. این موفقیت در سایه جدیت کارکنان دامپزشکی در امر عملیات مقابله و پیشگیری به دست آمده و نشان دهنده بازدهی بالای مجموعه دامپزشکی استان می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از کاهش تعداد دام های مبتلا به بیماری تب مالت در سطح استان یزد خبر داد و گفت: خوشبختانه در سال 93 نسبت به خونگیری صورت گرفته تعداد کمتری دام مبتلا به بیماری تب مالت شناسایی شده است که این مساله نشانگر پیشبرد اهداف دامپزشکی در زمینه مقابله با بیماری تب مالت در سطح استان می باشد.

این مقام مسئول ضمن توصیه مجدد بر تهیه شیر و لبنیات به صورت پاستوریزه و از مراکز معتبر و جوشاندن شیر قبل از مصرف، اظهار امیداواری نمود با تلاش مجموعه دامپزشکی و همراهی و آگاهی هر چه بیشتر شهروندان، شیوع بیماری های مشترک و از جمله تب مالت در سطح استان به حداقل ممکن برسد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا