محمدصالح جوکار با اشاره به اینکه حادثه رخ داده در فرودگاه جده در عربستان در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پیشنهادی که در کمیسیون امنیت مطرح شد این بود که به دلیل اقدام مأموران آل سعود به سازمان حج و زیارت پیشنهاد شود سفر حج عمره تا اطلاع ثانوی متوقف شود.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامات شنیعی که توسط مأموران آل سعود صورت گرفته بسیار زشت و عمل جنایتکارانه است و واقعاً شأنیت ایرانی‌ها را زیر سوال می‌برد. لذا معتقدیم حکم این افراد که چنین عملی را مرتکب شده‌اند اعدام است.

جوکار با بیان این‌که به نظر می‌رسد مسئولان سازمان حج و زیارت باید در این خصوص تجدیدنظر کرده و باید تصمیم جدی درباره سفر عمره اتخاذ کنند، گفت: اگر نتوانند مدیریت صحیحی اعمال کنند قطعا این مسأله برای جامعه مسلمانان ایرانی قابل پذیرش نیست، لذا باید تدبیر جدی اتخاذ شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین اظهار کرد: از دولت می‌خواهیم که در این موضوع کوتاه نیاید و اعتبار ما را به خودمان برگرداند و باید به طور جدی موضع مستحکم‌تری در این زمینه داشته باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا