به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر با حضور نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي شهرستان كارگاه آموزشي طب سنتي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، در آستانه هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و با حضور " خامسي " مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، " شهابي پور " معاون برنامه ريزي، اداري و مالي فرمانداري، " نجفي‌" مشاور امور بانوان فرماندار يزد و جمعي از نمايندگان زن دستگاه هاي اجرايي شهرستان يزد كارگاه آموزشي طب سنتي در محل اردوگاه امام علي (ع) بنادك سادات برگزار شد.

" فخرالسادات خامسي " مشاور استاندار و مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري با تبريك ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به ابعاد وجودي شخصيت آن حضرت پرداخت و در خصوص اجراي برنامه هاي متنوع به مناسبت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر مطالبي را ارائه نمود.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد در ابتداي اين جلسه با تبريك سال جديد و ميلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر گفت: تقارن بهار طبيعت با ايام فاطميه و معطر گشتن آن با نام حضرت صديقه طاهره (س) فرصتي مناسب جهت آشنايي با زندگاني، منش و سيره فاطمي است، ‌تا با شناخت ابعاد مختلف وجودي شخصيت اين بزرگوار آن را در زندگي به عنوان الگو و اسوه در زندگي فردي و اجتماعي بكار بنديم.

خديجه نجفي گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) در مواردي نظير صداقت،‌ عصمت، عفاف و حجاب، مديريت كارهاي منزل،‌ همسرداري و تربيت فرزندان پاك و شايسته الگو بوده اند.

وي با اشاره به خطبه آن حضرت در دفاع از و لايت و پيروي از حضرت علي (ع) افزود: اين خطبه نشان دهنده بصيرت،‌ ولايتمداري ايشان و همچنين بيانگر اين مطلب است كه زنان مي توانند با رعايت عفاف و حجاب در مسائل مختلف اجتماعي نقش آفرين باشند.

مشاور امور بانوان فرماندار يزد با تأكيد بر اهميت تربيت ديني فرزندان به ويژه دختران تصريح كرد: دختران به عنوان محور و اساس خانواده و عامل اصلي ايجاد سكون و آرامش به شمار آمده و با توجه به اينكه مادران آينده جامعه هستند، ‌لذا اگر در اين مورد اقدام لازم انجام نگيرد تربيت نسل آينده با مشكل مواجه خواهد شد.

در ادامه اين جلسه " دكتر قدمي" متخصص طب سنتي در رابطه با تغذيه و سلامت زنان و نيز نكات بهداشتي در خصوص حفظ سلامت و پيشگيري از بيماري ها مطالبي را ارائه نمودند.




سایت خبری یزد فردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا