زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

دوران كودكي و نوجواني يادش بخير باد! حيف كه دوران و روزگاري است بي‌بازگشت. اما گاهي بعضي از دولتمردان اعم از وكيل و وزير و خطيب با كردار و گفتار خود چنان ما را يكسره به عالم كودكي مي‌برند كه يادمان مي‌رود چگونه از دست آنها پير شديم!!؟
يكي از وكلاي عزيز و محترم كه در زمان دولت ماضي از محبت و عشق دولت عدالت گستر و مهرورز براي اينكه سخنانش خداي ناكرده باعث تضعيف دولت و يا شادي دشمن نشود، استخوان در گلو و خار در چشم، مامور به سكوت مصلحت طلبانه بود و هيچ نمي‌گفت!! و انتقادي از عملكردها نداشت.
ولي امروز به منظور قضاي واجبات و جبران مافات هر چه رييس‌جمهور مي‌گويد ايشان در جواب مي‌فرمايند: نه اينطور نيست!! مثلاً وقتي اعلام مي‌گردد فلان مقدار بدهي‌هاي ايران از سوي دول خارجي آزاد شده، پاسخ مي‌دهد حتي يك ريال پول بر نگشته است!! و يا وقتي مي‌گويند از ركود عبور كرديم مي‌گويد: نه حتي يك قدم هم به جلو نرفته‌ايم. اين گفتار ايشان مرا به ايام كودكي و كارتون «گاليور» مي‌برد. هم سن و سال‌هاي بنده يادشان است يكي از قهرمانان كه خيلي مايوس و افسرده بود با هر اقدام و حركت گاليور مي‌گفت «من مي‌دونستم موفق نمي‌شيم» «من مي‌دونم كارمون تمومه» راستي چه دوران خوبي بود دوران كودكي و كارتون‌ها!! يادش بخير!!

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا