رئیس حوزه هنری یزد گفت: هنرمند متعهد مسلمان نسبت به وقایعی که پیرامونش می گذرد احساس مسئولیت می کند و سعی دارد با هنر، اندیشه و ایده اش حقایق را در قالب هنر برای تنویر افکار عمومی منعکس کند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری یزد با تبریک میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن و تولد بزرگ مرد تاریخ حضرت امام خمینی (ره) به تقارن این ایام مبارک با هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: حضرت زهرا(س) اسوه زنان عالم و مظهر تقوا، پاکی، صبر، شجاعت، ایثار و ولایتمداری هستند و نه تنها بانوان، بلکه تمام بشریت برای رسیدن به سعادت باید سیره آن بانوی بزرگ اسلام را الگوی خویش قرار دهند.  
وی همچنین فرا رسیدن 20 فروردین سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم؛ سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: از 20 تا 27 فروردین که به نام هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده، برنامه های متنوعی از جمله نشست خاطره گویی در زمینه انقلاب، برپایی نمایشگاه آثار هنری، دیدار هنرمندان و کارکنان حوزه هنری با آیت الله ناصری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، برگزاری عصر شعر با حضور شاعران و ... در استان برگزار خواهد شد.
محمد صادق کوچک زاده، احیاء و جریان سازی هنر انقلاب اسلامی در جهان را مرهون همت و تلاش هنرمندان متعهد و دلسوزی چون شهید آوینی دانست و افزود: همه باید با مجاهدت، همدلی و هم زبانی برای گسترش، ترویج و انتقال این هنر ولایی بکوشیم.
این مقام مسئول اقتدار و صلابت امروز ایران اسلامی را ثمره خون شهیدان، صبر و استقامت خانواده های آن عزیزان و پایداری ملت دانست و گفت: هنرمندان واقعی آنان بودند که با نثار خون خویش این انقلاب را برای همیشه بیمه کردند.
وی با بیان این که نهال هنر انقلاب اسلامی اکنون پس از 37 سال به درختی تنومند تبدیل شده و در برابر فرهنگ و هنر غرب قد برافراشته،خاطر نشان کرد: در این عرصه نابرابر، وظیفه هنرمندان این طلایه داران فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی بسیار حساس و تأثیرگذار است.
رئیس حوزه هنری یزد اظهار داشت: هنرمند متعهد مسلمان نسبت به وقایعی که پیرامونش می گذرد احساس مسئولیت می کند و سعی دارد با هنر، اندیشه و ایده اش حقایق را در قالب هنر برای تنویر افکار عمومی منعکس کند.
وی به نقش محوری و تأثیرگذار هنرمندان در تبیین و ترویج اندیشه، اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: هنرمندان به عنوان پرچم داران جبهه فرهنگی و هنری جامعه می توانند نقش تعیین کننده و مؤثری در ایجاد روحیه امید، نشاط اجتماعی، عزت، ایثار و پایداری که نیاز یک جامعه پیشرفته است، ایفا نمایند.
کوچک زاده بر لزوم توجه بیشتر به بخش های مغفول مانده هنر انقلاب تأکید کرد و گفت: هر چند در بخش های مختلف هنر انقلاب اسلامی به موفقیت هایی دست یافته ایم اما در بعضی بخش ها کم کار کرده ایم که می بایست با برنامه ریزی مدون، هدفمند و منسجم در این عرصه ها گام برداریم.
وی بر بهره گیری مناسب از امکانات و توانمندی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تأکید کرد و گفت: باید با بسترسازی مناسب، هنرمندانه از این امکان برای تبلیغ و انتقال پیام انقلاب اسلامی، ترویج آموزه های دینی و سبک زندگی اسلامی استفاده شود.
این مقام مسئول با بیان این که آثار فرهنگی و هنری باید در سبد خانوار قرار گیرد یکی از دغدغه های هنرمندان را فروش آثارشان دانست و افزود: با عنایت مسئولان و همکاری دستگاه های اجرایی و مردم می توان شبکه های توزیع آثار فرهنگی و هنری را در سطح جامعه ایجاد و از این طریق به هنرمندان و خالقان آثار کمک کرد.
وی ادامه داد: مردم باید تأثیر هنر الهی و ارزشی را در فضای جامعه و زندگی خود حس کنند و این وظیفه هنرمندان و متولیان این امر است که با فراهم ساختن ساز و کارهای مناسب روحیه امید به آینده و آرامش را در جامعه گسترش دهند.
رئیس حوزه هنری یزد خاطر نشان ساخت: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان متولی هنر انقلاب همواره تلاش می کند بر اساس منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسیر تعمیق و ترویج آموزه های دینی و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی حرکت نموده و به رسالت عظیم خود در این عرصه حساس عمل کند.
کوچک زاده با بیان این که هنری ارزشمند است که در خدمت ارزش ها، معارف الهی، فضائل اخلاقی و حقوق انسانی باشد گفت: هنرمندان علاوه بر تکالیف ذاتی انسانی، باید در خصوص قالب و مضمون آثار خود نیز احساس تعهد کنند.
وی افزود: امیدوارم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری شده، به فضل الهی و با همت مسئولان و هنرمندان، ایران اسلامی در همه عرصه ها از جمله عرصه خطیر فرهنگ و هنر بدرخشد و هرچه بیشتر شاهد بالندگی، شکوفایی و گسترش هنر انقلاب اسلامی در جهان باشیم.   

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا