به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد، نشست مشترک مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  با معاونین دادگستری استان یزد در محل دادگستری برگزار گردید.
زارع زاده مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ، در این جلسه با اشاره به اقدامات اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  ضمن تشریح روند حضور اتباع در استان و چگونگی ارائه خدمات به آنان خاطرنشان کرد:با توجه به تصویب طرح ساماندهی اتباع خارجی توسط شورای تامین استان و نیز به منظور کاهش آسیب های اجتماعی اتباع خارجی اقدامات خوبی از جمله جلسات متعدد با معتمدین و ریش سفیدان آنها و برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی از سوی اداره اتباع در استان صورت گرفته که ارزیابی ها حاکی از نتایج مثبت آن می باشد.

وی  با اشاره به مقررات و قوانین صریح در خصوص اتباع و مهاجرین خارجی و رویکرد نظام در این زمینه اظهارداشت: رسیدن به اهداف تعیین شده بدون حمایت و پشتیبانی دستگاههای دیگر دشوار و غیرممکن است لذا اداره اتباع آمادگی لازم برای همکاری در همه حوزه ها دارد تا فعالیتها شتاب بیشتری گیرد.

در ادامه  رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان  با تشریح فرصت ها و تهدیدهای  ناشی از حضور اتباع در استان به آمادگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در برگزاری کارگاه های علمی مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اتباع و برگزاری برنامه های فرهنگی امید در خصوص جامعه هدف اشاره نمود.

درادامه این دیدار حداد معاون دادسرای عمومی و انقلاب استان یزد تعامل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی  را با دادگستری استان  مناسب دانسته و ابراز امیدواری نمود همچنان تعاملات با قدرت و جدیت بیشتری ادامه یابد تا زمینه ساماندهی بهتر، اجرای قانون و قانونمند نمودن اتباع و جلب رضایت حداکثری شهروندان یزدی فراهم گردد .وی اجرای طرح های شناسایی غیرمجازین به وِیژه در حوزه ورود خروج و کنترل نمودن اتباع را  ، راهی مناسب در کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم امنیتی اتباع  دانست.

بهمنی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان نیز در این دیدار ها به نقش جمهوری اسلامی ایران  در پذیرایی از پناهندگان افغان مبتنی بر اصول دینی ، اسلامی ، انسانی که  بدون هیچ چشم داشتی بوده و می باشد  اشاره نمود و خدمات نظام به پناهندگان را دربین کشورهای دنیا بی سابقه دانست.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا